اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اوضاع در کیش بحرانی هست یا نیست؟+فیلم

در حالی که رئیس مرکز توسعه سلامت از وضعیت بحرانی کیش و فوت بیست و یکمین فرد در این جزیره در اثر کرونا خبر می‌دهد که تشکل‌های دانشجویی نسبت به بی‌توجهی به محدودیت‌های کرونایی در این جزیره و باز بودن مراکز تجاری تا پاسی از شب گلایه کرده‌اند.

اوضاع در کیش بحرانی هست یا نیست؟+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در حالی که محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اعلام خبر بیست و یکمین فرد  فوت شده به دلیل کرونا گفت: با فوت یک آقای ۹۳ساله مسافر بدون بیماری زمینه‌ای و بستری در بیمارستان کیش آمار فوتی ها در کیش از ابتدا تا کنون به ۲۱ نفر رسیده، خبر از وضعیت بحرانی جزیره در شیوع کرونا می‌دهد اما شواهد عینی و تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان حکایت از بی‌توجهی به محدودیت‌های کرونایی در این جزیره دارد.

سخنگوی شورای سلامت کیش می‌گوید: رفت و آمدها و مسافرت بدون ضرورت انجام نشود یا به حداقل رسانده شود و باید بپذیریم در این شرایط هر بیماری را با علائم مشابه باید فرض بر کرونا گذاشت. 

وی همچنین از در حالی از مردم در خواست می‌کند که از برپایی دورهمی، تجمع، تردد غیر ضروری در سطح شهر و خروج بدون ماسک از منزل خودداری کنند که برخی تشکل‌های دانشجویی در کیش نیز نسبت به عواقب بی‌توجهی به هشدارهای کرونایی در این جزیره هشدار داده‌اند.

 

 

در همین زمینه عباس درخشی دبیر قرارگاه بسیج دانشجویی مبارزه با کرونا در نامه‌ای به استاندار هرمزگان آورده:  پیرو تصویب محدودیت های ۱۴ روزه ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت قطع زنجیره انتقال و کنترل همه گیری و کاهش فشار به کادر درمان، به اطلاع میرساند با توجه به قرمز بودن وضعیت جزیره کیش نقض آشکار مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در این جزیر رخ می‌دهد که فعالیت تفرجگاه ها  مراکز تفریحاتی و پارکها  فعالیت تمامی بازارها و پاساژهای خرید، باز بودن و پذیرش تمامی هتل‌ها، دایر بودن تمامی تورهای مسافرتی به این جزیره در ایام طرح محدودیت و تردد خارج از ساعات مجاز مناطق قرمز از جمله آنهاست.

در این نامه تاکید شده که نظر بر تقدم داشتن جان مردم و کادر درمان بر منافع عده‌ای خاص و نقض آشکار قوانین؛ لذا اقدامی عاجل و بدون تسامح از حضرتعالی در مقابل نقض کننده‌گان قوانین و به خطر انداختن جان مردم خواستاریم.

حال باید دید واکنش دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در قبال این بی‌توجهی‌ها اخیر چیست؟ البته مداخله سریع دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان در ماجرای برگزاری کنسرت‌ها در کیش و ِلغو آنها نشان‌دهنده عزم جدی در این زمینه است که باید دید در این زمینه چه اقدامی در راه خواهد بود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول