اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معابر کرمانشاه لغزنده است، ایمن برانید!

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون شاهد بارش باران در استان و شهر کرمانشاه هستیم، لازم است رانندگان مواردی را در حین رانندگی رعایت کنند.

معابر کرمانشاه لغزنده است، ایمن برانید!

کیومرث غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: وضعیت جوی بارندگی که الان در استان و شهر کرمانشاه حاکم است، معابر را برای رانندگان کاملا لغزنده کرده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که معابر لغزنده است رانندگی نسبت به زمانی که معابر خشک است، سخت‌‌تر است و می‌طلبد رانندگان برای رانندگی ایمن سه فاکتور و شاخص مهم را در اولویت و امر رسالت خطیر رانندگی خود رعایت کنند.

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه توجه به جلو را به‌عنوان اولین شاخصه عنوان کرد و افزود: در زمان بارندگی و لغزندگی معابر، رانندگان باید کاملا حواسشان به رانندگی باشد و از انجام اعمالی که باعث سلب توجه آن‌ها از همین رسالت خطیر رانندگی می‌شود، پرهیز کنند.

غلامی با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه، تصریح کرد: زمانی که سطح معابر خشک است بحث سرعت مجاز معنا و مفهوم پیدا می‌کند، ولی وقتی سطح معابر لغزنده شد دیگر سرعت مجاز معنا و مفهومی ندارد.

وی افزود: سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که در آن اطمینان خاطر برای راننده داشته باشد، نمی‌توان عدد و سقفی برای سرعت متناسب با شرایط جوی، وضعیت راه‌ها و وضعیت جسمی و روحی راننده اعلام کرد.

غلامی رعایت فاصله طولی را به عنوان شاخصه سوم رانندگی ایمن عنوان کرد و افزود: فاصله باید به صورتی باشد که اگر خودرو جلویی به صورت ناگهانی توقف کرد به راحتی بتوانند وسیله نقلیه خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول