اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

به صف، برای آلوده شدن به کرونا/ صمت کرمانشاه: مشکلی در تامین مرغ منجمد نداریم

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به توزیع مرغ منجمد با نرخ مصوب دولتی در ۱۵۰ نقطه استان اشاره کرد و گفت: مشکلی در تامین مرغ منجمد نداریم.

به صف، برای آلوده شدن به کرونا/ صمت کرمانشاه: مشکلی در تامین مرغ منجمد نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در حالی که از ماه گذشته محدودیت‌های کرونایی برای اصناف در نظر گرفته شد و ساعت ۱۸ تعطیل می‌کردند و کارمندان بخش دولتی نیز با ظرفیت ۵۰ درصد و حتی یک‌سوم در محل کار حاضر می‌شدند، اما همچنان شاهد افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا بودیم.

بدین منظور از اول آذرماه محدودیت‌ها سختگیرانه‌تری برای مهار مرگ و میر کرونایی در کشور و به تبع استان کرمانشاه اعمال شد، براساس این دستورالعمل شهرهای قرمز به مدت ۲ هفته تقریبا تعطیل شدند که البته از سوی مسئولان اعلام شده که رفع محدودیت‌ها در گرو رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

با این همه توصیف و اعمال این محدودیت‌های سختگیرانه مهار کرونایی در استان، این روزها در کنار اصنافی که تعطیل هستند شاهد واقعیتی تلخ اما واقعی هستیم، صف‌های طویل برای دریافت مرغ به نرخ مصوب ۱۵ هزار تومانی!

برای اطلاع از نحوه توزیع مرغ به سراغ احسان باقرخانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه رفتیم.

احسان باقرخانی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای متعادل نگهداشتن قیمت مرغ در استان، گفت: براساس آخرین تصمیمات ستاد تنظیم برای متعادل نگهداشتن قیمت مرغ روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ منجمد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین مرغ منجمد نداریم، گفت: این نحوه توزیع تا زمانی که قیمت مرغ به حالت عادی خود برگردد ادامه خواهد داشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به توزیع مرغ منجمد با نرخ مصوب دولتی در ۱۵۰ نقطه استان اشاره کرد و افزود: در سطح شهر کرمانشاه الان روزانه بیش از ۴۰ نقطه ثابت مرغ منجمد را توزیع می‌کنند که علاوه بر آن فروشگاه‌های زنجیره ای هم سهمیه توزیع گرفته‌اند و ۱۰ واحد سیار نیز برای پوشش دادن مرغ منجمد در شهرک‌های اطراف نقاط حاشیه‌ای شهر مشغول به انجام وظیفه هستند.

وی در توضیح چگونگی نظارت بر توزیع مرغ منجمد، گفت: بر نحوه توزیع و قیمت مرغ منجمد در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های تابع نظارت جدی داریم.

باقرخانی از شهروندان خواست، اگر هرگونه تخلفی در نحوه قیمت و نحوه توزیع مرغ منجمد را مشاهده کردند با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه، در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش قیمت گوشت مرغ در استان، اظهار داشت: چند اقدام مهم را در اسرع وقت برای کاهش قیمت گوشت مرغ در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تسهیل در تامین نهاده‌ها برای دامداران را در قالب یکی از اقدامات مهم این روزها برای کاهش قیمت مرغ عنوان کرد و افزود: محدودیت مقطعی تردد مرغ و عرضه مرغ به صورت غیرمجاز از استان و عدم خروج مرغ از استان از دیگر برنامه‌ها در این راستا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور تنظیم بازار خروج مرغ از استان از سوم آذرماه ممنوع شده و تردد خودروهای حامل مرغ در سطح استان با نظارت دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی افزایش جوجه‌ریزی را از دیگر راهکار‌های مهم در کاهش قیمت گوشت مرغ دانست و گفت: در آبان‌ماه میزان جوجه‌ریزی استان خیلی خوب بوده و در آینده‌ای نزدیک از نظر تامین گوشت مرغ مشکلی نخواهیم داشت و قطعا تامین می‌شود.

حاتمی اضافه کرد: در بخش تنظیم بازار برای توزیع مرغ منجمد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مرغ گرم هم به بازار می‌آید که طی دوسه روز آینده شاهد کاهش قیمت خواهیم بود و با عوامل مخل بازار مرغ حتما برخورد قانونی می‌شود.

محدودیت‌های کرونایی زمانی می‌تواند کارنامه قابل قبولی داشته باشد که مردم و مسئولان در کنار هم برای شکست ویروس کرونا آستین همت را بالا بزنند، مسئولان بهداشت و درمان کرونا را همچنان پای ثابت دورهمی خانوادگی می‌دانند، آیا این صف‌های طویل که دهان به دهان مردم نفس می‌کشند به معنای همان دورهمی‌ها و سوغات بردن کرونا به درون کانون گرم خانواده در این روزهای سرد پاییزی، نیست...

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول