اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لودریان: برخی کشورها می‌خواهند مسلمانان در فرانسه را کنترل کنند

وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه‌ای سعودی گفت، این کشور با اسلام و مسلمانان مشکلی ندارد اما چیزی که با آن مخالف است تلاش برخی کشورها برای کنترل مسلمانان در فرانسه است.

لودریان: برخی کشورها می‌خواهند مسلمانان در فرانسه را کنترل کنند

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری فارس، «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» تلاش کرد فضای تنش میان دولت این کشور و مسلمانان را تلطیف کند.

لودریان ادعا کرد، شیوه فرانسه، تسامح و مدارست و قانون این کشور بر عدم تبعیض میان شهروندان یک کشور به سبب ریشه‌های دینی تأکید می‌کند.

وزیر فرانسوی گفت، کشورش با تروریسم مضاعف روبه‌روست، از یک سو شاهد فعالیت‌ گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده و از سوی دیگر شاهد اقدامات تروریستی فردی است.

او به حمایت‌های کشورش از گروه‌های مسلح در سوریه و خاورمیانه اشاره نکرد که در سال‌های گذشته به اسم «معارضه سوریه»‌ تحت حمایت دولت‌های آمریکا و اروپایی بودند. رئیس جمهور سوریه بارها هشدار داده بود که روزی تروریست‌هایی که از کشورهای اروپایی به سوریه آمده‌اند، به کشورهای خود بازمیگردند.

لودریان در پاسخ به اتهامات وارد شده به کشورهای اسلامی در تلاش برای سازماندهی مجدد «جنبش‌های اسلامی» در فرانسه با هدف ایجاد فشارهای داخلی گفت: طبیعتا روابطی میان مسلمانان فرانسه و کشورهای آنها وجود دارد و این موضوع روابط انسانی و عاطفی که فرانسه را به این کشورها گره می‌‎زند، تقویت می‌کند اما موضوعی کاملا متفاوت نیز وجود دارد و آن، تمایل برخی کشورها در نفوذ سیاسی در فرانسه و کنترل بعضی مسلمانان است و این همان چیزی است که با آن مخالفیم.

وی تأکید کرد، مسلمانان فرانسه می‌توانند مناسک دینی خود را با آزادی انجام دهند و هم شهروندان فرانسه و هم مسلمان باشند.

لودریان همچنین گفت، کشورش مورد حمله مجازی برخی کشورها و گروه‌ها قرار گرفته و آنها تلاش می‌کنند که بگویند فرانسه و اروپا با اسلام مخالف هستند.

ماجرای اخیر در فرانسه از آنجا شروع شد که یک معلم فرانسوی که سر کلاس درس کاریکاتورهای موهن را نشان داده بود، کشته شد و پس از آن امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد، جلوی انتشار این کاریکاتورها را نمی‌گیرد و برخی دیگر از مقامات فرانسه نیز اظهاراتی ضد اسلامی مطرح کردند.

البته با موج تظاهرات گسترده در کشورهای مختلف، مقامات فرانسوی مجبور به عقب‌نشینی و لو به صورت ظاهری شدند و به صورت تلویحی عذرخواهی کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول