اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تخت روانچی: تحریم‌ها مانعی بر سر راه مبارزه ایران با کرونا و نماد آشکار جنایت علیه بشریت

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تحریم‌ها را مانعی بر سر راه مبارزه ایران با همه گیری کرونا و نماد آشکار جنایت علیه بشریت و تروریسم اقتصادی خواند.

تخت روانچی: تحریم‌ها مانعی بر سر راه مبارزه ایران با کرونا و نماد آشکار جنایت علیه بشریت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه در نشست فورای آریای شورای امنیت طی سخنانی با بیان اینکه تحریم‌ها، اقتصاد، دسترسی به سیستم‌های مالی و ذخایر خارجی و حتی غذا و دارو را مختل می‌کند، به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره و عنوان کرد: ایران بیش از ۴۰ سال تحت تحریم‌های آمریکا بوده است.

وی افزود: ایران در حال حاضر با گسترده‌ترین تحریم‌هایی روبرو است که تاکنون بر هیچ کشور دیگری اعمال نشده و این تحریم‌ها به شدت مانع تلاش‌های ما در مبارزه با همه گیری کرونا شده است.

تخت روانچی یادآور شد: این ابزار غیرانسانی توسط کشورهایی اعمال می‌شود که خود را بزرگ‌ترین مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند.

‏سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: این مجازات‌های غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرانسانی نماد آشکاری از جنایت علیه بشریت و تروریسم اقتصادی است.

به گفته وی در حالی که ایران دارای منابع مالی کافی در برخی از کشورهاست، ولی این تحریم‌ها مانع استفاده از این منابع در راستای تامین نیازهای بشردوستانه، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مبارزه با کرونا و درمان بیماران شده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای رفع این تحریم‌ها شد.

تخت روانچی همچنین در سخنرانی خود در نشست روز چهارشنبه (پنجم آذر) شورای امنیت درباره سوریه هم عنوان کرد: در حالی که مردم سوریه شدیداً تحت فشارهای ناشی از درگیری و گسترش کرونا در این کشور قرار دارند، اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا باعث افزایش رنج سوری‌ها می‌شود و ما آن را قویاً محکوم می‌کنیم.(اینجا بخوانید)

کاظم غریب آبادی سفیر ‌و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین نیز در چهل و هشتمین اجلاس شورای توسعه صنعتی یونیدو و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد که به طریق مجازی برگزار شد، از تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و پیامدهای آن بر اقدامات کشورهای در حال توسعه در مقابله با همه گیری کرونا انتقاد کرد. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول