اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۱۱ میلیون خانوار مستعد دریافت کمک تسهیلاتی و یارانه‌ای دولت هستند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کمک تسهیلاتی دولت به ۱۷ میلیون خانوار در کشور گفت: دولت در مرحله اول کمک‌های معیشتی و تسهیلاتی ۱۷ میلیون خانوار و در مرحله جدید هم ۱۱ میلیون خانوار یعنی ۲۹ میلیون نفر تحت کمک تسهیلاتی و یارانه‌ای دولت قرار می‌گیرند.

۱۱ میلیون خانوار مستعد دریافت کمک تسهیلاتی و یارانه‌ای دولت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت در ایام کرونا و روزهای تعطیلی مشاغل از هیچ تلاشی برای کمک به مردم دریغ نکرده است، اظهار کرد: در روزهای کرونایی محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال شده و بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل و کارگران شغل خود را از دست دادند لذا دولت در این روزهای سخت پای کار بوده و با اعطا بسته‌های معیشتی از هیچ تلاشی برای کمک به نیازمندان دریغ نکرده است.

وی با اشاره به کمک تسهیلاتی دولت به ۱۷ میلیون خانوار در کشور افزود: دولت در مرحله اول کمک‌های معیشتی و تسهیلاتی ۱۷ میلیون خانوار و در مرحله جدید هم ۱۱ میلیون خانوار یعنی ۲۹ میلیون نفر تحت کمک تسهیلاتی و یارانه‌ای دولت قرار می‌گیرند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اذعان به اینکه پالایش سرپرست خانوارهای اعلام شده در مدت یک هفته مورد پایش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سرپرست خانوارها می‌توانند کد ملی خود را تا ۱۱ آذرماه به سامانه اعلام شده ارسال و از تاریخ ۱۲ آذرماه طی مدت یک هفته اطلاعات مورد پایش قرارگرفته و در صورت تأیید از طریق سرشماری وزارت رفاه به آنان اعلام می‌شود.

علیزاده اعطا تسهیلات یک‌میلیون تومانی را فقط مختص افرادی که دارای شغل ثابت نیستند دانست و گفت: میزان تسهیلات داده‌شده توسط دولت یک‌میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۳۰ ماهه و سود چهار درصد و از محل یارانه‌های دریافتی خواهد بود.

وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب‌دیده استان بیان کرد: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان سهم استان گیلان در پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده بوده و تاکنون ۳۳۲ میلیارد تومان آن واریزشده و دولت در طرح جدید به ازای هر فرد خانوار ماهی ۱۰۰ هزار تومان به‌حساب سرپرست خانوار واریز می‌کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول