اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

باوجود تأمین برخی تجهیزات برای بیمارستان‌ها، همچنان کاستی داریم/ خرید خدمت از بیمارستان‌های خصوصی ضروری است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته برای تجهیز تخت‌های آی‌سی‌یو و تخصیص امکانات درمانی به استان، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در این مدت توانستیم تعداد مناسبی دستگاه ونتیلاتور، دستگاه‌های مربوط به مانیتورینگ و دستگاه اکسیژن ساز تأمین کنیم که نیاز مهم بیمارستان‌های ما بود، اما ما همچنان نیازمند چندین دستگاه اکسیژن ساز و ونتیلاتور هستیم.

باوجود تأمین برخی تجهیزات برای بیمارستان‌ها، همچنان کاستی داریم/ خرید خدمت از بیمارستان‌های خصوصی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسۀ ستاد کرونای استان که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت و مقامات استانی در ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات شهرها اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با یک طرح بسیج همگانی و با مشارکت همۀ گروه‌های مردمی، بتوانیم ریشۀ این بیماری منحوس را بخشکانیم و زنجیرۀ انتقال را قطع کنیم.

وی افزود: در این مدت تمام تلاش ما در خانه ملت این بوده که گروه‌های مردمی را برای همکاری در مقابله با شیوع بیماری کرونا دعوت کنیم و چتر بسیج می‌تواند چتری فراگیر باشد که تمام این گروه‌ها را در خودش جای بدهد و در کنار دولت خدمتگزار مردم باشند.

نماینده قزوین با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان مسئولیت تمامی گروه‌های مبلغان، هیئت‌ها، موکب‌ها و گروه‌های جهادی که داوطلبانه وارد میدان شده‌اند و قرار است ذیل بسیج قرار بگیرند را برعهده گرفته، اظهار کرد: الحمدلله این پیوند باعث شده که گروه‌های خدمات‌رسان همه در ذیل پرچم مقدس بسیج خدمت کنند، این گروه‌ها به‌خوبی آموزش دیدند و در زمینه فعالیتی خود ارائه خدمت می‌کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما نیازمند تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی پرستاری هستیم، امروز تعداد زیادی از پرستاران استان ما نیازمند تبدیل وضعیت استخدامی هستند، چراکه سهمیه استان قزوین نسبت به کشور در زمینۀ برخورداری از نیروی انسانی چه در زمینه پرستاری و چه در زمینه نیروی تخصصی و پزشکی کم است.

این نماینده مجلس خطاب به معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: در وزارت بهداشت به ما قول تأمین 46 نفر نیروی متخصص را داده بودید، اما من در این باره چهار دفعه مکاتبه کردم و در هر بار پاسخ داده شد که ما 46 نفر نیرو برای شما در نظر گرفتیم، اما از این 46 نفر وعده داده شده، تنها 31 نفر نیروی متخصص وارد استان قزوین شدند.

محمدبیگی با اشاره به مهم‌ترین نیازهای شبکه بهداشت و درمان استان قزوین، عنوان کرد: نسبت تخت بیمارستانی ما به نسبت کشور پایین است، بیمارستان 700 تختخوابی ما همچنان منتظر اقدامات بعدی وزیر محترم بهداشت و هماهنگی برای ادامه پروژه و ساخت بیمارستان است.

وی افزود: تامین نیروهای بیمارستان رحیمیان شهر الوند که به ما قول دادید هنوز محقق نشده، ما نیازمند 180 نفر نیروی شاغل برای بیمارستان رحیمیان هستیم و این امروز یکی از آرزوها و نیازهای فوری استان قزوین است.

نماینده قزوین خرید خدمت از بیمارستان‌های خصوصی استان در زمینه درمان و پذیرش بیماران کرونا را ضروری خواند و افزود: ما جزو معدود استان‌هایی هستیم که حداقل یک پنجم تخت‌هایمان تخت خصوصی است و اکنون 25 درصد ظرفیت تخت‌های خصوصی نیز از کوید 19 پر است، لذا بخش خصوصی دارند همکاری می‌کنند و با توجه به همکاری آن‌ها و هزینۀ بالای بخش خصوصی، لازم است که دولت در زمینه بیماری کرونا از آن‌ها خرید خدمت کند.

محمدبیگی با اشاره به تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته برای تجهیز تخت‌های آی‌سی‌یو و تخصیص امکانات درمانی به استان، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری وزارت بهداشت تجهیزات مناسبی به قزوین اختصاص داده شد و در این مدت توانستیم 20 دستگاه ونتیلاتور، دستگاه‌های مربوط به مانیتورینگ و دستگاه اکسیژن ساز تأمین کنیم که نیاز مهم بیمارستان‌های ما بود، اما ما همچنان نیازمند سه دستگاه اکسیژن ساز و چندین دستگاه ونتیلاتور هستیم و ضروری است که این نیازها هم مجدد به سهمیه استان قزوین اضافه شود.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: استان قزوین نسبت به جمعیتش کمتر از امکانات دولتی حوزه بهداشت و درمان برخوردار است و انتظار داریم که به مطالبات استان در تأمین نیازها پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول