اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مهلت سه‌ماهه برای فعال‌سازی معادن غیرفعال سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از مهلت سه‌ماهه به معادن غیرفعال استان خبر داد و گفت: بعد از مهلت مذکور معادن غیرفعال و راکد سلب صلاحیت می‌شوند.

مهلت سه‌ماهه برای فعال‌سازی معادن غیرفعال سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل صبح امروز در نوزدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان اظهار کرد: در راستای فعال‌سازی و مولدسازی معادن غیرفعال و ایجاد وحدت رویه در فعال‌سازی، به معادنی که به هر دلیلی راکد یا غیرفعال بوده سه ماه فرصت داده می‌شود، در غیر این صورت این معادن سلب صلاحیت شده و در مزایده واگذار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه افزود: در این نشست، درخواست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در خصوص جبران خسارت وارده به جاده‌های استان از محل فروش معادن مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد در کمیته‌ای ذیل شورا و با حضور دستگاه‌ها این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این جلسه، بررسی تعطیلی موقت ۱۸ معدن استان مورد بررسی قرار گرفت که با تصویب اعضای شورا با تعطیلی هشت معدن موافقت شد و با تعطیلی موقت ۱۰ معدن موافقت نشد.

تشنه‌دل افزود: همچنین درخواست رفع سلب صلاحیت، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، انتزاع معدن یا سلب صلاحیت و ابقای پروانه اکتشاف ۱۴ معدن استان مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به آخرین وضعیت معادن استان سمنان تصریح کرد: تاکنون در استان، ۱۳۲ پروانه اکتشاف و ۶۷ گواهی کشف صادر شده است و ۶۲۷ معدن نیز دارای پروانه بهره‌برداری و حدود پنج هزار نفر در این معادن مشغول فعالیت هستند.

بهره‌برداران واقعی معادن استان سمنان حمایت شوند

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان هم به‌صورت ویدئوکنفرانسی در نشست شورای معادن استان سمنان گفت: معادن جزو ظرفیت‌های توسعه‌ای استان سمنان به شمار می‌روند و مسؤولان نسبت به رونق این بخش از اقتصاد منطقه باید حساس باشند.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه داده نشود تا برخی افراد سودجو به‌صورت انحصاری معادن استان را در دست بگیرند.

استاندار سمنان ادامه داد: به معادنی که نیاز به آب قابل توجه دارند در همان ابتدا مجوز بهره‌برداری اعطا نشود و شورای معادن نسبت به این موضوعات حساس باشد.

آشناگر اضافه کرد: افرادی که معادن فعال دارند و به دنبال فرآوری و ارزش‌افزوده هستند، به‌طور ویژه حمایت شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول