اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ساز و نقاره‌های کرونایی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد/متفرق کردن تجمع عروسی در منطقه جوکار مارگون

مراسمات عروسی و عزا دو عامل شیوع ویروس کرونا هستند و علی‌رغم تذکرات و اطلاع‌رسانی‌ها هنوز برخی‌ها نسبت به وضعیت خطرناک کنونی کرونا بی‌توجه هستند.

ساز و نقاره‌های کرونایی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد/متفرق کردن تجمع عروسی در منطقه جوکار مارگون

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ویروس منحوس کرونا که حدود ۱۰ ماهی است در کهگیلویه و بویراحمد شیوع پیدا کرده تاکنون ۱۸ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۲۹۹ نفر را هم گرفته است.

کرونا در پاییز سخت و در زمستان سخت‌تر می‌شود و می‌طلبد مردم  تنها نسخه در امان بودن از کرونا که رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است را رعایت کنند تا بلکه کرونا کوله‌بارش را جمع کند و برود و زندگی‌ها به حالت طبیعی خود بازگردد.

 

یکی از اتفافاتی که باید این روزها از برگزاری آن صرف نظر کنیم مراسمات و جشن‌های عروسی و عزا است، علی‌رغم تذکرات و اطلاع‌رسانی‌های متعدد اما انگار برخی از مردم نمی‌خواهند شرایط سخت و خطرناک کنونی را درک کنند و مراسمات عروسی را با ساز و دهل که رسم مردم کهگیلویه و بویراحمد بوده و همواره با حضور حداکثری مردم همراه است برگزار می‌کنند.

این روزها خبرهایی از دستگیری داماد و پدر عروس و داماد و جمع شدن مراسم عروسی منتشر می‌شود، روز گذشته هم مرکز خدمات جامع سلامت جوکار شهرستان مارگون با همکاری پاسگاه منطقه پس از متفرق کردن تجمع عروسی و جمع‌آوری بساط ساز و دهل و ارگ در روستای کبوتران از خانواده‌ عروس و داماد تعهد گرفت که چنین تجمعاتی برگزار نشود.

امیدواریم و توصیه می‌کنیم مردم در این روزهای سخت و خطرناکی که تخت‌های بیمارستانی همه پُر شده‌اند و روز به روز به شمار جانباختگان کرونا اضافه می‌شود از برگزاری مراسمات با جمعیت زیاد خودداری کنند و اگر می‌خواهند فرزندانشان آغاز شیرینی در ابتدای زندگی مشترک داشته باشند با کمتر از ۱۵ نفر هم می‌توانند این کار را انجام دهند و از شیوع کرونا خودداری کنند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول