اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برف و باران استان اصفهان را فرا می‌گیرد

کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش برف و باران و احتمال رعد و برق در غرب و جنوب و به تدریج و با شدت کمتر در بقیه مناطق استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

برف و باران استان اصفهان را فرا می‌گیرد

حجت‌اله علی‌عسگریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اصفهان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه ناپایدار بارشی از امروز به استان اصفهان و فعالیت آن تا اوایل روز دوشنبه است.

 کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان وضعیت جوی قسمتی ابری، مه‌آلود، افزایش ابر گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف و باران و احتمال رعد و برق در غرب و جنوب و به تدریج و با شدت کمتر در بقیه مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی علاوه بر مه‌آلودگی پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی نیز وجود دارد گفت: این سامانه تا اوایل روز دوشنبه در استان اصفهان فعال خواهد بود.

علی‌عسگریان با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه امروز در مناطق غرب، جنوب استان اصفهان و سپس از روز شنبه تا اواخر یکشنبه و علاوه بر مناطق ذکر شده در سایر مناطق استان خواهد بود، بیان کرد: در این مناطق آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای نیز انتظار می‌رود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه در طول روز افت محسوس دما خواهیم داشت، عنوان کرد: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۴ درجه افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: جاری شدن روان آب و شکل‌گیری سیلاب محلى، آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع، کولاک برف و مه گرفتگی در جاده‌ها و گردنه‌ها و کاهش دما در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان با تأکید بر اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات به ویژه در بخش‌های غربی و جنوبی استان، استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و تجهیز رانندگان به وسایل زمستانی در محورهای مواصلاتی، خروج دام‌ها از مراتع به ویژه در غرب و جنوب، مدیریت مصرف سوخت، در نظر گرفتن تمهیدات لازم کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای اصفهان ۱۷ و کمینه آن ۲ درجه سانتی‌گراد است گفت: گرم‌ترین نقطه استان اصفهان خوروبیابانک با ۱۹ درجه و بوئین میان‌دشت با منفی 3 درجه سردترین نقطه استان است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول