اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هیچ موردی از آنفلوانزا در مرغداری‌ها دیده نشد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: خوشبختانه در واحد‌های مرغداری و روستایی تاکنون گزارش بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشته و این واحدها روزانه پایش می‌شوند.

هیچ موردی از آنفلوانزا در مرغداری‌ها دیده نشد

محسن شانقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به گزارش‌هایی در خصوص وجود لاشه پرندگان مهاجر در تالاب میقان اظهار کرد: بعد از مطلع شدن از وجود این لاشه‌ها تیم کارشناس از دامپزشکی به‌منظور بازدید و نمونه‌برداری از لاشه‌ها به منطقه اعزام شد.

وی افزود: نمونه‌های گرفته شده به منظور تأیید تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به سازمان دامپزشکی ارسال شد و در نهایت سازمان قطعی بودن آنفلوانزا را اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و در سال ۹۶ این بیماری در تالاب دیده شده بود، بیان کرد: تجربه درگیری با این بیماری باعث شد اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در مرغداری‌ها صورت بگیرد و در نتیجه بازدید از مرغداری‌های استان تشدید شد.

شانقی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ادامه داد: آخرین آمار تعداد تلفات جمع‌آوری شده در تالاب میقان تاکنون ۲۵۱ قطعه بوده است.

وی اضافه کرد: اداره کل محیط زیست جمع‌آوری تلفات، ممنوعیت صید و شکار، ممنوعیت ورود گردشگران و بازدیدکنندگان به تالاب میقان را در دستور کار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه در واحد‌های مرغداری و روستایی تاکنون گزارش بروز بیماری نداشته و این واحدها روزانه پایش می‌شوند.

شانقی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی، آموزش واحد‌های مرغداری تخم‌گذار در راستای پیشگیری از شیوع بیماری در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تالاب‌ها و سدهای سایر شهرستان نیز پایش می‌شوند، گفت: در مجموع ۲۴ واحد مرغداری فعال در اراک داریم که ۲ واحد در شعاع ۱۰ کیلومتری تالاب و در معرض خطر بیشتری هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: اقدامات امنیت زیستی، کنترل ترددها، جلوگیری از نزدیکی پرندگان مهاجر باید در دستور کار واحد‌های مرغداری قرار گیرد.

شانقی خاطرنشان کرد: در روستاها با همکاری دهیاران اقدامات لازم در حال انجام است؛ هرگونه تلفات سریعاً گزارش داده شود، مرغ‌ها در محیط بسته نگه‌داری شده و در صورت مشاهده فروش پرنده توسط دست‌فروشان به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول