اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

حذف دانشگاه فرهنگیان خلاف برنامه ششم توسعه است

مسؤول بسیج دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با انتقاد از طرح وزیر علوم در خصوص حذف دانشگاه فرهنگیان، گفت: این موضوع خلاف اساسنامه دانشگاه، سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه است.

حذف دانشگاه فرهنگیان خلاف برنامه ششم توسعه است

پوریا حشمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با انتقاد از طرح موضوع حذف دانشگاه فرهنگیان و استناد به ماده 28 اساسنامه این دانشگاه، گفت: معلم به عنوان یک عنصر تعیین‌کننده جایگاه استراتژیک در جامعه دارد و ما نمی‌توانیم نقش معلمان را در بخش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه نادیده بگیریم.

مسؤول بسیج دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وزیر علوم اخیرا استفاده از دانش‌آموختگان دیگر دانشگاه‌ها را در آموزش و پرورش خواستار شده است.

وی اضافه کرد: این موضوع خلاف اساسنامه دانشگاه، سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه است.

حشمتی افزود: در ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که در صورت نیاز به رشته‌هایی چون جوشکاری آرگون در مدارس فنی‌وحرفه‌ای که زیرساخت آن در این دانشگاه فراهم نیست مسوؤلان می‌توانند از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با ارائه یک یا دو سال آموزش بهره‌ بگیرند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر نگاه بنگاه کاریابی به آموزش و پرورش رونق گرفته است و همین باعث تضعیف این دانشگاه شده است.

مسؤول بسیج دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: آقای وزیر این روزها باید به فکر پاسخگویی در قبال عملکرد خود در دانشگاه فرهنگیان باشد نه اینکه بخواهد با دور زدن یا تفسیر قانون این دانشگاه را تضعیف و در نهایت حذف کند.

وی اظهار داشت: پیرو همین اقدامات خلاف قانون امسال پذیرش دانشجو در مراکز تربیت‌معلم کاهش چشمگیری داشت در صورتی که آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجهه است.

مسؤول بسیج دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری افزود: آقایان با دور زدن قانون در پی آن هستند تا از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاه‌های دیگر در آموزش و پرورش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در صورتی که در ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این موضوع تنها در خصوص رشته‌هایی چون جوشکاری آرگون که زیرساخت آن در این دانشگاه فراهم نیست صدق می‌کند، توضیح داد: رشته‌های دیگری چون مشاوره، علوم‌تربیتی و روان‌شناسی شامل این موضوع نمی‌شود.

حشمتی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت دانشگاه فرهنگیان، گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا زمینه طرح سوال از وزیر علوم را در مجلس فراهم کنند.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول