اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

شکارچیان خرس در ارومیه به حبس تعزیری و تبعید محکوم شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: شکارچیان خرس وحشی در ارومیه به 2 سال اقامت اجباری و تحمل حبس تعزیری محکوم شدند.

شکارچیان خرس در ارومیه به حبس تعزیری و تبعید محکوم شدند

مهران نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: چهار نفر شکارچی غیر مجاز که در اوایل امسال اقدام به شکار غیر مجاز و سپس آزار و اذیت یک قلاده خرس وحشی در روستای "ملونه" ارومیه کرده بودند توسط شعبه 101 دادگاه کیفری ارومیه محکوم شدند.

وی افزود: متهمان ردیف اول تاسوم این موضوع طبق صورتجلسه کشف جرم و فیلم ضبط شده از شکار حیوان یاد شده و اینکه پس از شکار اقدام به آزار و اذیت و شکنجه آن به شکل فجیعی با ضربات چوب کرده بودند، شناسایی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی  تصریح کرد: به علت عدم جلب متهمان ردیف اول و دوم در دادسرا و عدم حضور متهمان ردیف‌های اول تا سوم در جلسه دادرسی و دفاعیات غیرموجه متهم ردیف چهارم، بزه انتسابی به نامبردگان محرز و مسلم تشخیص داده شد.

نظری یادآور شد: بر این اساس و مبتنی بر ماده 10 قانون شکارو صید و ماده 23 قانون مجازات اسلامی هریک از متهمان ردیف‌های اول تا سوم علاوه بر اقامت اجباری در شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان به مدت 2 سال ، به انجام خدمات عمومی رایگان از طریق نظافت و نگهداری مراکز حفاظت شده مورد نظر اداره کل شاکی به عنوان نهاد پذیرنده به مدت 2 هزار ساعت محکوم شدند.

وی بیان کرد: طبق این حکم هر چهار متهم نسبت به نصب 50 عدد بنر در سطح شهرستان ارومیه با موضوع نحوه حفاظت از محیط زیست و تاثیر آن بر زندگی روزمره انسان با نظارت اداره شاکی و شهرداری ارومیه ملزم می‌شوند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: اگر محکومان نسبت به اجرای موارد یاد شده اقدام نکنند مجازات‌های تکمیلی برای آنان اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول