اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بخش‌نامه‌های متغیر، بلای جان اقتصاد کشور/ تقویت زیرساخت‌های مرزی کرمانشاه نیازمند اعتبار ملی است

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در مرزهای استان، گفت: باید برای زیرساخت‌های مرزی از اعتبارات ملی استفاده شود چون به کل کشور خدمت می‌دهد.

بخش‌نامه‌های متغیر، بلای جان اقتصاد کشور/ تقویت زیرساخت‌های مرزی کرمانشاه نیازمند اعتبار ملی است

کیوان کاشفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص مشکلات عمده تجار و مرزهای استان، اظهار داشت: مشکلات را می‌توان در دو بخش توضیح داد، یک بخش به دولت و حاکمیت برمی‌گردد که عمدتا از جنس سخت‌افزاری و قوانین است.

وی به مشکلات زیرساختی مرزهای استان اشاره و بیان کرد: عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در خیلی از موارد با مشکلاتی در بحث لجستیک، تردد، تخیله و بارگیری در مرزها مواجه می‌شویم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، تقویت بخش زیرساختی مرزها را وظیفه دولت دانست و گفت: باید برای زیرساخت‌های مرزی از اعتبارات ملی استفاده شود که این مسئله کمک و همت نمایندگان مجلس را می‌طلبد تا بودجه دولت بیاید چون زیرساخت‌های مرز استان فقط به صادرات استان خدمت نمی‌دهد و مرز کرمانشاه به تنها نیست، مرز کشور است به همه کشور خدمت می‌دهد، لذا باید اعتبارات ملی را در اختیار مدیریت ارشد قرار دهند تا وضعیت نامناسب مرزها را بهبود دهند.

وی گفت: بخش دیگر قوانین و مقرراتی است که متاسفانه طی دو سال گذشته به شدت در حوزه تجارت کشور مقررات متغیر داشته‌ایم و همین به بسیار از تجار و تولیدکنندگان و اقتصادر شور صدمهزده و این‌ها را که روزی افتخارات صادرات می‌دانستیم امروز در دادگاه‌ها و مجرای قانونی به علت عدم تعهدات ارزی و همین بخشنامه‌ها گرفتار هستند.

کاشفی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه وزیر صمت جدید در جهت اصلاح قدم بر می‌دارد شرایط مساعدتری را برای فعالیت تجار در کشور فراهم کنیم.

وی بخشی دیگر از مشکلات را مربوط به بخش خصوصی دانست و افزود: باید در برنامه مشخص از لحاظ علم و دانش روز و همچنین به لحاظ حضور در بازارهای مختلف ارتقا دهیم تا بتوانیم تازه‌ترین نوع اطلاعات و آمار را داشته باشیم چون به خاطر تحریم‌ها خیلی از چارچوب‌های مقرراتی که در دنیا جاری و ساری است نمی‌توانیم انجام دهیم لازمه آن باید در کلاس و آموزش‌های مختلف داشته باشیم که در اتاق این موارد پیگیری می‌شود.

کاشفی در پایان روند صادرات در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به رغم اینکه تمامی کشور در ۶ ماهه ابتدای سال تنزل صادرات را داشته، اما در استان افزایش صادرات را داشته‌ایم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول