اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

صدا و سیما مسوولیت مضاعفی در توسعه فرهنگ دینی دارد

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان گفت: توسعه فرهنگ دینی مستلزم اصلاحات در باورها و نگرش مسوولان است که صدا و سیما مسوولیت مضاعفی در این زمینه دارد.

صدا و سیما مسوولیت مضاعفی در توسعه فرهنگ دینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات در دیدار اعضای شورای مرکزی نیروهای انقلابی کردستان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، اظهار کرد: شورای ائتلاف برآیندی از مجموعه‌ نیروهای کارآمد کشور و جریانی ولایی، بصیر و به دور از هرگونه تحجر و ساده‌انگاری است که به منظور برون‌رفت مشکلات موجود شکل گرفته است.

وی اعلام کرد: متاسفانه نپرداختن به مبانی تئوریک در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در مباحث فرهنگی باعث شده سلیقه‌های شخصی و رهیافت‌های سطحی دستمایه تصمیم‌گیری‌ها شود.

وی ابا اشاره به اینکه نیازمند نوسازی جدی با استفاده از توان نیروهای نخبه هستیم، افزود: علیرغم درون‌مایه‌های غنی فرهنگ دینی ما که قوی است اما نیاز به توسعه فرهنگ دینی در باورها و نگرش مسوولان و نخبگان کشور داریم تا در نگرش سایر مردم جامعه شاهد تغییر باشیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: صدا و سیما مسئولیت مضاعفی در این موضوع دارد و باید با رویکردی آسیب‌شناسانه به لحاظ چالش‌ها و موانع و توانمندی‌ها با بهره‌مندی از عقل جمعی فعال و بدون واهمه از شانتاژها و فشارها کار کند.

حجت‌الاسلام سادات با اشاره به اینکه صدا و سیما باید چند مقوله را در این شرایط خاص سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد، اضافه کرد: آموزش و تربیت جامعه براساس ارزش‌های الهی و انسانی از جمله مولفه‌هایی است که باید مورد توجه صدا و سیما باشد.

وی ترویج فرهنگ قسط و عدالت در همه سطوح را بعنوان دیگر مولفه‌های مورد نظر شورای ائتلاف که باید در رسانه ملی لحاظ شود، دانست.

وی اضافه کرد: عمق بخشیدن به سطح افکار عمومی و ایجاد بینش عمیق و وسعت دید در بین مردم به منظور مقابله با شعارهای فریبنده برخی از سیاست‌بازان کاسب‌کار و نفوذی‌های دشمن و منفعلان در برابر غرب و نهایتا آماده سازی نیروهای کارآمد و مفید دارای قدرت مدیریت و بصیرت و ولایتمدار به منظور تحویل پست‌های مدیریتی و تصمیم ساز و از همه مهمتر اصلاحات در باورها و نگرش مسئولان و نخبگان باید مورد توجه صدا و سیما باشد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول