اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استقرار هوای سرد و بارشی تا ظهر فردا در گیلان/ دمای استان تا 8 درجه کاهش پیدا می‌کند

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دمای استان خبر داد و گفت: سامانه سرد و بارشی تا ظهر فردا در مناطق مختلف استان همراه با بارش شدید باران و در ارتفاعات با برف مستقر خواهد بود.

استقرار هوای سرد و بارشی تا ظهر فردا در گیلان/ دمای استان تا 8 درجه کاهش پیدا می‌کند

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به صدور اطلاعیه سطح نارنجی در گیلان اظهار کرد: از امروز تا ظهر فرد سامانه بارشی سرد همراه با وزش باد در استان گیلان نفوذ خواهد کرد.

وی با اشاره به اثرات و مخاطرات نفوذ سامانه بارشی جدید در گیلان، افزود: در پی نفوذ جریانات سرد و بارشی طی ۲۴ ساعته آینده شاهد آب‌گرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، احتمال خسارت به سازه‌ها، لغزش و رانش زمین، مه‌آلود بودن هوا و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به کاهش محسوس دما در استان طی امروز و فردا، بیان کرد: در پی وضعیت هوا که با بارش باران گاهی شدید همراه با رعدوبرق و به‌ویژه با افزایش سرعت باد همراه خواهد بود، دمای هوای استان بین چهار تا هشت درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند.

دادرس همچنین توصیه‌ای به مردم و مسؤولان استان در پی ورود سامانه سرد و بارشی داشت و گفت: با توجه بارش شدید باران و مخاطرات احتمالی آن لازم است کشاورزان تمهید مقدمات ، رانندگان جوانب احتیاط را رعایت، از قرار گرفتن در محیط باز پرهیز و سازه‌های موقت در سطح استان ایمن‌سازی شوند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول