اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله نیروهای امنیتی سعودی به قطیف و بازداشت جوانان

نیروهای امنیتی آل‌سعود در دو ماه اخیر دهها نفر از جوانان قطیف (شرق) را بازداشت کرده‌اند.

حمله نیروهای امنیتی سعودی به قطیف و بازداشت جوانان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی در ادامه سیاست هدف گرفتن شیعیان منطقه «قطیف» (شرق)، بدون هیچ توجیه قانونی به منازل آنها در شهر عوامیه یورش می‌برند.

بر اساس گزارش «العهد»، در طول دو ماه اخیر دهها نفر از جوانان قطیف در یورش نیروهای امنیتی که با حمایت گسترده خودروهای زرهی انجام می‌شود، بازداشت شده‌اند. آخرین این موارد مربوط به ۲۳ نوامبر جاری (دوشنبه) است که تعدادی از اهالی منطقه مذکور بدون دلیل مشخص دستگیر شدند.

از جمله بازداشت شدگان هفته جاری «وسیم آل نمر»، «نبیل آل یاسین» و «زکی ابوعبدالله» هستند؛ تعداد دقیق بازداشت شدگان مشخص نیست و به خانواده‌های دستگیر شدگان اجازه تماس داده نشده است.

بر اساس این گزارش، در یازدهم ماه جاری میلادی «خضر العوامی» و شیخ «عباس السعید» نیز پس از یورش به منازلشان در عوامیه بازداشت شدند. این دو نفر از طلبه‌ها و شاگردان «نمر باقر نمر» بودند که در سال ۲۰۱۶ به شهادت رسید.

بازداشت فعالان شیعه و مخالفات دولت سعودی هرچند همواره در عربستان وجود داشته اما از زمان سر کار آمدن «محمد بن سلمان» در ژوئن ۲۰۱۷ به این سو روند بازداشت‌ها و سرکوب‌ مخالفان افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که در ماه می ۲۰۱۹ (سوم اردیبهشت) دولت سعودی دست به اعدام ۳۷ نفر زد و با خونسردی سر آنها از تنشان جدا کرد. در بین اعدام شدگان شش نفر کودک بودند و ۳۳ نفر از آنها نیز از شیعیان قطیف و احساء به شمار می‌آمدند. کسانی که صرفا به خاطر بیان عقیده و حضور در اعتراضات از سال ۲۰۱۱ در زندان به سر می‌بردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول