اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ثبت ۳۲۸۹ مورد فوتی در سامانه باغ بهشت همدان/ دفاع از حق موقوفه باغ بهشت

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان از ثبت ۳ هزار و ۲۸۹ مورد فوتی در سامانه باغ بهشت همدان از ابتدای سال جاری تا آبان ماه خبرداد و گفت: از حق موقوفه باغ بهشت همدان در مقابل شهرداری دفاع خواهم کرد.

ثبت ۳۲۸۹ مورد فوتی در سامانه باغ بهشت همدان/ دفاع از حق موقوفه باغ بهشت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی قبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت‌های موقوفه ۱۰۷ هکتاری باغ بهشت همدان سخن به میان آورد و اظهار کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۱۹۰ فرد متوفی در این موقوفه خاکسپاری شدند.

وی با بیان اینکه از بین متوفیان سال گذشته یک‌هزار و ۶۹۰ مرد و یک‌هزار و ۵۰۰ زن بودند خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان نیز ۳ هزار و ۲۸۹ فوتی در سیستم باغ بهشت ثبت شد که از این تعداد یک‌هزار و ۷۲۲ نفر مرد و یک‌هزار و ۵۶۷ نفر زن بودند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش باغ بهشت همدان روزانه ۴۰ متوفی است و آمادگی پذیرش بیش از این تعداد را نیز داریم افزود: تعداد نیروهای فعال در باغ بهشت همدان  35 نفر هستند.

وی از فعالیت ۱۲ وسیله نقلیه در این بخش خبر داد و با بیان اینکه ۹ خودرو متعلق به بخش خصوصی و سه خودور نیز مربوط به ماست گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۳۰۰ ماموریت ثبت شده است.

قبادی با اشاره به اینکه طبق قانون خرید و فروش قبر در باغ بهشت همدان به دلیل موقوفه بودن ممنوع است گفت: در حال حاضر تنها ۱۳ میلیون ریال هزینه ساخت قبور بر اساس دستورالعمل از خانواده متوفیان دریافت می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به خدمات ارائه شده نظیر حمل با آمبولانس، غسل، کفن و... در مجموع هزینه تقریبا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای تدفین پرداخت می‌شود که هزینه بالایی نیست.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 همدان با اشاره به اینکه افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخفیف ۳۰ درصدی می‌گیرند افزود: افراد مجهول‌الهویه نیز به صورت رایگان دفن می‌شوند که ماهانه سه تا پنج مورد داریم.

وی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی در موقوفه باغ بهشت همدان اشاره کرد و با اشاره به پیش‌بینی طرح مشاوره خانواده در واحد فرهنگی تصریح کرد: آماده‌سازی ۷ تا ۱۰ هزار قبر، تهیه آسفالت ادامه بلوار ۷۵ متری و ساماندهی گلزار شهدا از برنامه‌های سال آینده است.

قبادی با اشاره به افزایش  نیرو در غسالخانه باغ بهشت نسبت به شرایط بیماری کرونا گفت: در گذشته دو نیروی آقا و دو نیروی خانم در این بخش فعالیت داشتند که با توجه به شرایط موجود در هر بخش یک نیرو اضافه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونای شهرستان اکنون ورود و خروج خودرو به داخل باغ بهشت ممنوع است اما نمی‌توانیم از ورود و خروج افراد جلوگیری کنیم و شهروندان خود باید این موضوع را رعایت کنند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 همدان با اشاره ادعای مطرح شده نسبت به واگذاری مدیریت باغ بهشت به شهرداری خاطرنشان کرد: در گذشته باغ بهشت زیر نظر شهرداری بوده که بر اساس پیگیری‌ها و احقاق حق موقوفه باغ بهشت همدان به اوقاف بازگشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مدیریت باغ بهشت با اوقاف است گفت: اگر بنا باشد شهرداری عهده‌دار این کار شود ساز و کار با سازمان اوقاف است اما تا زمانی که در این جایگاه هستم از حق خود در این خصوص دفاع می‌کنیم.

قبادی در خصوص ورود نیروهای جهادی در حوزه غسل و تدفین افراد کرونایی بیان کرد: نیروهایی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و دوره‌هایی نیز به این منظور برای آنها برگزار شد که در مواقع بحرانی و در صورت نیاز از آنها بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به افزایش میزان فوتی‌های روزانه بیماران مبتلا کرونا گفت: بخش خاکسپاری فوتی‌های کرونایی جداست و طبق پروتکل‌ها این فوتی‌ها در طبقات زیرین دفن می‌شوند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول