اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خواب 11 ساله پروژه دانشگاه پیام نور جویبار/گره ای که باز با حضور خیران باز می‌شود

خواب 11 ساله ساختمان دانشگاه پیام نور جویبار موجب شکایت خیر زمین اهدایی به دانشگاه شد ولی رئیس دانشگاه پیام نور در این زمینه می‌گوید؛ در صورت بهره‌برداری دانشگاه‌های ساری و تنکابن و ورود خیران برای ساخت، افتتاح دانشگاه پیام نور جویبار در اولویت ما قرار خواهد گرفت.

خواب 11 ساله پروژه دانشگاه پیام نور جویبار/گره ای که باز با حضور خیران باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، وقتی پروژه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود تا به افتتاح برسد چشمان منتظر فراوانی امیدوار هستند تا پروژه به بهره‌برداری برسد یکی از این پروژه‌ها، دانشگاه پیام‌نور شهرستان جویبار است که بعد از دو بار کلنگ‌زنی و با گذشت بیش از ۱۱سال، هنوز قرعه به نامش نخورده است.

این وضعیت این سؤال را در ذهن دانشجویان منطقه ایجاد کرده که آیا گره این پروژه باز می‌شود؟ ولی نیمه‌کاره رها شدن ساختمان، این امید و آرزو را نقش برآب کرده و اکنون نگران این هستند آیا ماجرای پرپیچ و خم این دانشگاه به جایی خواهد رسید یا خیر؟!؟

به هر حال آنچه روشن است، این طرح همچنان نیمه‌کاره رها شده است و خانواده خیر از طریق قضایی پیگیر بازگشت زمین خود هستند.

ابراهیمی تنها باز مانده از خانواده مرحوم علی‌نژاد، خیری که در مدت ۱۱ سال گذشته ۸ هزار متر زمین را برای احداث دانشگاه پیام نور به هیأت امنای دانشگاه پیام نور در جویبار واگذار کرد،گفت: براساس قراردادی که با دانشگاه پیام نور جویبار منعقد شد قرار بود ظرف دو سال ساختمان اداری آموزشی دانشگاه پیام نور اجرا شود که با گذشت ۱۱ سال بعد از دو مرحله کلنگ‌زنی، فقط اسکلت فیزیکی این دانشگاه زده شده و ساختمان همچنان بلاتکلیف رها شده است.

خبرنگار خبرگزاری فارس این موضوع را از طریق رئیس دانشگاه پیام نور جویبار نیز پیگیری کرد تا ابعاد بیشتر ماجرا برای ساختمانی که سالهاست چشم انتظار افتتاح مانده، مشخص شود؛

وی با اعلام اینکه این طرح از طریق معاونت عمران دانشگاه پیام نور استان پیگیری می‌شود و مدیریت جویبار در روند ساخت دانشگاه دخالتی ندارد؛ از مصاحبه با خبرنگار فارس خودداری کرد.

سیدافشین موسوی چلک رئیس دانشگاه پیام نور مازندران دراین‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در سال ۸۸ زمین دانشگاه پیام نور جویبار اهدا شد و دانشگاه سه طبقه اسکلت زد و کارها در حال انجام شدن است.

وی افزود: موضوع مهم این است که اعتبارات عمرانی دانشگاه پیام نور بسیار پایین است و با توجه به این مهم باید اعتبارات به سمت پروژه‌های با اولویت و تعداد دانشجویان بیشتر سوق یابد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی پروژه‌های دانشگاه‌های تنکابن و ساری، اظهار کرد: بعد از این پروژه‌ها ساخت پروژه‌های دانشگاه‌های پیام نور در شهرهای نوشهر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد و دانشگاه قائم‌شهر با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در اولویت است.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به این پروژه‌ها و تعداد دانشجویان دانشگاه‌های شهرهای مازندران، افتتاح پروژه دانشگاه پیام نور شهرستان جویبار در اولویت پنجم ما قرار دارد البته این دلیل نمی‌شود پیگیری نکنیم.

موسوی ادامه داد: پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم را در ارتباط با افتتاح این پروژه با خیران در دستور کار قرار دادیم  و از نمایندگان نیز درخواست ما این است در این زمینه از بودجه متوازن به ما در ساخت این پروژه کمک شود.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش ما این است یک طبقه از دانشگاه پیام نور جویبار، خاطرنشان کرد: در صورت بهره‌برداری دانشگاه‌های ساری و تنکابن و ورود خیران افتتاح دانشگاه پیام نور جویبار در اولویت ما قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران در پایان گفت: در حال حاضر ۲۸۴ دانشجو در دانشگاه پیام نور جویبار درحال تحصیل هستند که امیدواریم با حضور خیران و اعتبارات عمرانی شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول