اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

ثبت 2 هزار شهید هنرمند در کشور/ انتخاب «فیروز حمیدی زاده» به عنوان شهید شاخص سال

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: سازمان بسیج هنرمندان در سنوات گذشته اقدام به تهیه بانک اطلاعاتی شهدای هنرمند کرده و تاکنون دو هزار و ۵۰ شهید هنرمند در رشته های مختلف ثبت شده است.

ثبت 2 هزار شهید هنرمند در کشور/ انتخاب «فیروز حمیدی زاده» به عنوان شهید شاخص سال

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر نصیربیگی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب اندروید و موشن کمیک«خط ماندگار» اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان در سنوات گذشته بحث شناسایی شهدای هنرمند را جزو وظایف اختصاصی خود قرار داده و بانک اطلاعاتی آنها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۰ شهید هنرمند در رشته های مختلف ثبت شده، افزود:  این آمار نشان از بی بدیل بودن نقش هنرمندان در دفاع مقدس و‌ عرصه های مختلف دارد.

نصیربیگی اضافه کرد: در سال جاری شهید مدافع حرم «فیروز حمیدی زاده» به عنوان شهید شاخص سال بسیج هنرمندان انتخاب شد و این تنها در قالب یک نام خلاصه نمی شود بلکه عهد بسته شده که معرفی نامه جامع شهید و سیره رفتاری و عملی شهید به صورت شایسته با زبان هنرمندانه در سطح کشور مطرح شود.

وی اضافه کرد: آیین رونمایی کتاب اندروید و موشن کمیک «خط ماندگار» آغاز راه برای تولیدات جذاب، خلاق متناسب م شأن شهید در شکل های مختلف هنر است.

نصیربیگی خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم مقاومت که در سال جاری برگزار شد خراسان شمالی خوش درخشید و در لیست سه استان برتر کشور از لحاظ ارسال آثار مقاومت قرار گرفت.

وی یادآورشد: این جایگاه خراسان شمالی در جشنواره فیلم مقاومت ، تکلیف مجموعه ما را در این استان سخت تر کرد که سرمایه گذاری خوبی را متناسب با ظرفیت های استان داشته باشیم و تا هنرمندان این استان بتوانند در تئاتر کشور حضور داشته باشند.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این آیین رونمایی گفت: امروزه اهمیت و جایگاه الهی و ارزشی بسیج دارند برکسی پوشیده نیست.

سردار ابوالقاسم چمن اظهار داشت: هر روزه شاهد ایثار و فداکاری این مجموعه هستیم که محکم پای کار هستند و در شرایط کنونی جامعه که مردم روزهای سختی را می گذرانند بسیج یاور آنان در تمام عرصه ها بوده است.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه در امور اقشار نیز در این آیین گفت: هفته بسیج امسال متفاوت تر از هر سال با برکات فراوان و اقدامات متفاوتی برگزارشد.

عین اله حاتمی خدمت رسانی اصناف برای کمک به خانواده های محروم، ارائه خدمات بهداشتی و معیشتی در قالب قرارگاه شهید سلیمانی که استان خراسان شمالی این طرح را ارائه و کلید زد، اهدای 41 هزار نان رایگان ، اهدای ۱۰ هزار بسته معیشتی در این هفته را  بخشی از فعالیت های شاخص بسیج در استان برشمرد.

حاتمی افزود: روز گذشته با حضور فرمانده قرارگاه خاتم در استان خراسان شمالی شامد آغاز توسعه و‌جهش در استان بودیم و برای اولین بار در استان خراسان شمالی تعهد اجرای ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه امضا شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز در روز آخر روز از هفته بسیج با یاد شهید حمیدی زاده رونمایی از این سامانه طراحی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول