اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فرمانداران و مدیران اجرایی به حالت آماده باش درآمدند/ بارش‌های خوبی در پیش است

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به آماده‌باش کلیه مدیران برای مدیریت بارش‌های پیش رو، گفت: خسارت‌های احتمالی در حوادث قابل کنترل است اما حفظ جان مردم اولویت اصلی ما است.

فرمانداران و مدیران اجرایی به حالت آماده باش درآمدند/ بارش‌های خوبی در پیش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید نظری در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که ظهر امروز برگزار شد، گفت‌: سامانه فوق‌العاده قوی از بعدازظهر امروز وارد کشور می‌شود و سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را درگیر می‌کند که آرزو می‌کنیم بیشترین بارش را در این استان داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک همکاری بین‌بخشی مناسبی در استان وجود دارد و تدابیر لازم در جلسه هفته گذشته اندیشیده شد اما این جلسه به منظور تأکید بیشتر بر روی مهم بودن این بحران و کاهش خطرات احتمالی، هم فکری و توجه به مکاتبات هواشناسی کل کشور و استان برگزار شده است.

نظری با بیان اینکه در سیل فروردین سال گذشته تجارب خوبی برای دستگاه‌ها کسب شد، اظهار کرد: خداوند نعمت باران را بر مخلوقات خود می‌بارد اما به شرط اینکه از آن‌ها درست استفاده شود و شکر نعمت‌ها را به جای آوریم که خوشبختانه گزارشات خوبی در این جلسه برای مقابله با بحران ارائه شد.

دستور آماده‌باش به همه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی برای کنترل بحران

وی با بیان اینکه آمادگی لازم در استان به چشم می‌خورد اما کمبودهایی نیز وجود دارد که البته کمبود اعتبار گریبانگیر کل کشور است، گفت: همه مسؤولان آماده‌باش باشند، فرمانداران در محل خدمتشان حاضر شوند و ستاد بحران در شهرستان‌ها تشکیل شود زیرا که اطلاع رسانی به مردم هشداری برای توجه بیشتر به شرایط است.

معاون امور عمرانی استاندار تصریح کرد: بیشتر بارش‌ها در مرز چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که بیشترین تردد را نیز در همین مرز داریم لذا همکاری لازم با استان خوزستان صورت خواهد گرفت، قطعاً نمی‌شود جلوی خسارت را گرفت اما با کمک مردم می‌توان خسارت‌ها را مدیریت کرد.

نظری آماده‌باش کامل را از دستگاه‌ها در سطح استان خواست و گفت: سال گذشته ماشین‌آلات دولتی و شخصی شناسایی و مدیریت شدند که می‌طلبد فرمانداران شهرها ضمن تشکیل ستاد بحران استقرار ماشین آلات را نیز کنترل کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۴ منطقه پرحادثه در سطح استان وجود دارد، گفت: ۲۰ نقطه در شهرستان‌ها که حساسیت بیشتری داشتند شناسایی شدند که اکثرا در حاشیه رودخانه‌ها می‌باشند و نکات مهم به مسؤولان مربوط ابلاغ شده است.

نظری با بیان اینکه لیست کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسانی به دبیرخانه، مدیریت بحران و فرماندار شهرستان‌ها ارسال شود، ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسانی محدودیت‌های تردد در سطح شهر و شهرداری نیز موارد لازم از جمله شن و نمک را کنترل کند.

معاون امور عمرانی استاندار در پایان گفت: طبق سنوات گذشته اگر حادثه‌ای پیش آمد دستگاه مربوط گزارش ثانویه را در ۸ ساعت اولیه و جزئیات را طی گزارش ثانویه به دبیرخانه برساند تا اقدامات لازم برای دریافت اعتبار را انجام دهیم.

خسرو کیانی در ادامه این جلسه با بیان اینکه قطعاً یکی از مصوبات جلسه هماهنگ کردن برای بسته شدن مسیرهای لازم است، گفت: باید ناهنجاری‌های اقلیم را بپذیریم زیراکه بارش‌های ناگهانی در زمان‌های نامناسب، شدت و مدت آن‌ها و نوع بارش‌ها اثر تغییر اقلیم است که باید بر اساس وضعیت فعلی برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: خدا را شکر استان ما در آمار جدید وارد شرایط نرمال شده که تا پایان سال، سال آبی را خواهیم داشت که ممکن است به علت توزیع نامناسب بارش‌ها و وضعیت زمانی آن‌ها تمام بارش‌ها در یک روز و یا در یک طرف رخ دهند لذا احتمال بروز سیل و خسارت‌های ناشی وجود دارد که برنامه‌ریزی‌های لازم و مناسب را می‌طلبد.

وضعیت سدها و آب‌بندهای استان کنترل شود

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به وضعیت سدهای خاکی و آب‌بندها اشاره کرد و گفت: سدهای خاکی و آب‌بندهای استان همه ساله با بارش‌های متعدد دچار مشکل می‌شوند که از دستگاه‌های آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خواستاریم این موضوع را به دقت بررسی کنند.

خسارت جانی بحران در وضعیت موجود هیچ توجیهی نخواهد داشت

کیانی افزود: خسارت‌های احتمالی در حوادث قابل کنترل است اما حفظ جان مردم اولویت اصلی ما است زیرا که می‌شود از تلفات مالی پیشگیری و یا آن‌ها را به حداقل رساند اما مهمتر از خسارت‌های مالی تلفات جانی است که در وضع موجود هیچ توجیهی ندارد لذا مسئولان همکاری بین شهری را داشته باشند تا مشکلی رخ ندهد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول