اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حذف رقبای بن‌سلمان| منابع سعودی از احتمال اعدام برادر شاه و ولی‌عهد سابق سعودی خبر دادند

یک فعال عرب به نقل از منابع مطلع نوشت که برادر پادشاه و ولی‌عهد سابق به زندانی در وسط بیابان منتقل شده‌اند و احتمال دارد بن سلمان بخواهد آن‌ها را اعدام کند.

حذف رقبای بن‌سلمان| منابع سعودی از احتمال اعدام برادر شاه و ولی‌عهد سابق سعودی خبر دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود رفعت» وکیل مطرح جهان عرب و مقیم در فرانسه در توئیتی به نقل از منابع موثق در داخل عربستان نوشت که «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه و «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق سعودی به زندانی در وسط بیابان منتقل شده‌اند.

به نوشته المیادین، محمود رفعت به نقل از این منابع در ادامه نوشت که احتمال دارد این اقدام به این دلیل باشد که «محمد بن سلمان» می‌خواهد در یک اقدام پیش دستانه پیش از ورود جو بایدن به کاخ سفید این دو نفر را اعدام کند تا دیگر جایگزینی برای او نباشند.

او سپس افزود که انتقال این دو شاهزاده به زندانی صحرایی با احاله پرونده «لجین الهذلول» فعال حقوق بشر عربستانی به دادگاه جرایم تروریستی همراه شده است.

در همین حال تعدادی از نمایندگان و وکلای انگلیسی تحقیقاتی برای اطلاع از شرایط بازداشت «احمد بن عبدالعزیز» ۷۸ ساله و «محمد بن نایف» ۶۱ ساله که از شش ماه پیش در زندان به سر می‌برند، آغاز کرده‌اند.

این دو فرد که از رقبای اصلی بن سلمان و تهدید جایگاه وی محسوب می‌شوند، به اتهام توطئه علیه ولی‌عهد سعودی بازداشت شده‌اند و تا کنون اطلاعاتی از مکان بازداشت آن‌ها وجود ندارد و کسی نیز نمی‌تواند با آن‌ها ملاقات کند.

برخی کارشناسان در خصوص اهداف دیدار محمد بن سلمان و نتانیاهو گفته‌اند که ولی‌عهد سعودی با نزدیکی به اسرائیل تلاش دارد، خود را از خشم «جو بایدن» مصون نگه دارد و بیم این دارد که بایدن بخواهد به فکر جایگزینی بن سلمان با یکی از شاهزادگان سنتی سعودی باشد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول