اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهره‌برداری از 28 هکتار گلخانه طی دوسال اخیر در کاشان

فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: ۲۸ هکتار گلخانه که ۲۳ هکتار از آن برای سبزی‌کاری و سیفی جات و ۵ هکتار نیز برای گل‌های زینتی ایجادشده که از مجموع آن ۸ گلخانه در سال 98 و 99 به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از 28 هکتار گلخانه طی دوسال اخیر در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی‌اکبر مرتضایی در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست که با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح هر روستا یک محصول می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در منابع، درزمینهٔ توسعه و رونق اقتصادی و حفظ شرایط زندگی مردم در روستا مؤثر باشد.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه‌ها در سطح شهر و روستا، تصریح کرد: درزمینهٔ احداث گلخانه‌ها با تسهیل در صدور پروانه و پرداخت تسهیلات مناسب می‌توان ضمن حفظ و صرفه‌جویی در مصرف منابع آب، در مکانیزه کردن و رونق محصولات کشاورزی درزمینهٔ های مختلف کمک کنیم و در کنار آن به اشتغال‌زایی در این حوزه برسیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت گلخانه‌ها در شهرستان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۸ هکتار گلخانه که ۲۳ هکتار از آن برای سبزی‌کاری و سیفی جات و ۵ هکتار نیز برای گل‌های زینتی ایجادشده که از مجموع آن ۸ گلخانه در سال 98 و ۹۹ به بهره‌برداری رسیده است

مرتضایی گفت: ازجمله مسائل و مشکلات زیرساختی در توسعه گلخانه‌ها عوامل توپوگرافی، EC آب، هزینه تمام‌شده بالا و خدمات‌رسانی در این زمینه است که باید با ارائه راهکار و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقدام کرد.

فرماندار کاشان در خصوص اهمیت توسعه و ایجاد گلخانه‌ها در سطح شهرستان نیز تصریح کرد: وجود امنیت غذایی بالا، کاهش تأثیر تغییرات اقلیمی و عوامل خسارت زایی گیاهی، اشتغال‌زایی بالا، ارزآوری مطلوب و کنترل بازار ازجمله موارد درزمینهٔ اهمیت توسعه گلخانه‌ها در سطح منطقه کاشان است که باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

وی انجام بازدیدهای فنی برای کنترل آفات و بیماری، توزیع کارت زرد به تعداد ۴ هزار عدد، کارت آبی به تعداد ۲ هزار عدد، توزیع سوخت، اطلاع‌رسانی‌های هواشناسی را بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی در شهرستان کاشان مطرح کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول