اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«بیشکک» میزبان کنفرانس اسلام مدرن در یک کشور سکولار؛ تجربه همکاری ادیان

کمیسیون دولتی امور دینی قرقیزستان در «بیشکک» کنفرانس بین المللی اسلامی با موضوعیت اسلام مدرن در یک کشور سکولار: تجربه همکاری بین ادیان را برگزار کرد.

«بیشکک» میزبان کنفرانس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، کمیسیون دولتی امور دینی قرقیزستان در «بیشکک» کنفرانس بین المللی اسلامی با موضوع "اسلام مدرن در یک کشور سکولار: تجربه همکاری بین ادیان" را برگزار کرد. 

هدف از این کنفرانس تجزیه و تحلیل اوضاع مذهبی در جهان و نقش و جایگاه اسلام در یک کشور سکولار مدرن، است که در حاشیه این گفت‌وگو موضوعات اصلی توسعه تعامل بین ادیان، جستجوی روش هایی برای هماهنگی و ایجاد روابط در جامعه مسلمانان و ارائه توصیه هایی برای اثربخشی بیشتر و جلوگیری از تبعیض و رادیکالیسم مذهبی بحث و تبادل نظر شد.  

این کنفرانس بین المللی یک گفت‌وگوی مهم بین المللی در زمینه دین است که از سال 2017 با مشارکت نمایندگان ارگان‌های دولتی، جامعه مدنی، روحانیون و کارشناسان مشهور بیش از 20 کشور جهان در قرقیزستان تحت حمایت رئیس جمهور این کشور برگزار می‌شود. 

علاوه بر این،  در سال‌های 2018 و 2019  نیز کنفرانس‌های بین المللی با موضوعیت  "اسلام در یک کشور سکولار مدرن" و "اسلام و مسیحیت - ادیان جهان" برگزار شد که  مورد توجه مثبت جامعه جهانی قرار گرفتند. 

در این کنفرانس تجربه و عملکرد تاریخی اسلام در تعامل بین دینی، فرآیندهای مدرن و نمونه هایی از توسعه همکاری بین ادیان، توسعه گفت‌وگوی بین ادیان و جلوگیری از رادیکالیسم مورد  بحث قرار گرفت.

همچنین این کنفرانس بین المللی با حمایت دفتر سازمان پیمان امنیت جمعی در بیشکک برگزار شده است.
خاطر نشان می شود که در این کنفرانس پیام «تالانت مامیتوف» سرپرست ریاست جمهوری قرقیزستان نیز قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: ما باید کاملاً به حقوق مومنان که در معاهدات بین المللی و قوانین قرقیزستان ثبت شده اند، احترام بگذاریم. اثربخشی سیاست دولت در حوزه‌های مذهبی با فراهم آوردن آزادی کامل با احترام به همه اعتقادات و ادیان حاصل می‌شود اما در عین حال توجه ویژه به ارزش‌های دینی سنتی مردم ما ضروری است. این ارزش‌ها در بطن خود  مدارا، شفقت، هماهنگی و اخلاق را دربردارند که جوهره فرهنگ دینی هستند و خواستار شکل گیری حقوق بشر و آزادی دین در جامعه ما است.

کنفرانس امروز با هدف حفظ ارزش‌های والای انسانیت، ایمان، ثروت معنوی و هماهنگی بین ادیان، برای جمهوری قرقیزستان بسیار مهم است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول