اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گزارش فارس از وضعیت بارشی گیلان/ ارتفاعات استان برفی است

بر اساس گزارش‌ها به‌طور یکنواخت در سطح استان بارش باران و جود دارد و آن‌طور که خبرنگاران فارس اعلام کرده‌اند در ارتفاعات شهرستان‌ها هم‌اکنون برف می‌بارد.

گزارش فارس از وضعیت بارشی گیلان/ ارتفاعات استان برفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با ورود سامانه بارشی و سرد طی دیروز برخی از نقاط استان مردم شاهد بارش نزولات آسمانی بودند که بارش برف در ارتفاعات شهرستان رضوانشهر و دیلمان از نمونه‌های آن بود.

بنا بر گفته مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، با حضور راهداران و مردم منطقه راه‌های مواصلاتی در محدوده پونل به خلخال و همچنین دیلمان به سیاهکل بازگشایی شدند؛ و هم‌اکنون آمدوشد در این محورها جریان دارد.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده که سامانه سرد و بارشی دیگری نیز از امروز تا ظهر فردا در سطح استان گیلان فعال است و دما هوا بین چهار تا هشت درجه سلسیوس البته تغییر کاهش پیدا می‌کند.

آن‌طور که گفته‌شده، شدت بارش‌های باران و برف که همراه با وزش باد شدید نیز هست از امشب در سراسر استان تشدید شده و به نظر می‌رسد بارش باران و برف در استان قابل‌توجه باشد.

آن‌طور که خبرنگاران فارس در سراسر گیلان گزارش کرده‌اند در تمامی سطح استان شاهد بارش باران هستیم و که در برخی نقاط شدید و در برخی از ارتفاعات نیز بارش‌ها به شکل برف هستند.

 

 

خبرنگار فارس در شهرستان رودسر اعلام کرد که در این شهرستان بارش باران گاها شدید بوده و در ارتفاعاتی نظیر جواهر دشت این شهرستان‌ها برف در حال باریدن است.

 

 

خبرنگار فارس در شهرستان املش نیز گفت که در ارتفاعات این شهرستان ازجمله در بخش رانکوه بارش برف از صبح امروز شروع به باریدن کرده است.

خبرنگاران فارس در چند نقطه از شهرستان رشت نیز اعلام کردند، وضعیت هوا در سطح این شهرستان بارانی است و با شدت و ضعف همچنان نزولات آسمانی می‌بارند.

خبرنگار فارس در شهر رشت نیز وضعیت بارش باران در سطح شهر را نسبتاً شدید توصیف کرد و گفت که تاکنون از آب‌گرفتگی معابر در سطح محلات و خیابان‌ها خبری نیست.

آن‌طور که خبرنگار فارس در سیاهکل گفته دمای هوای این شهرستان به‌شدت کاهش‌یافته و هوای اغلب این شهرستان با بارش شدید باران همراه است.

 

 

خبرنگار فارس در شهرستان ماسال نیز از بارش باران در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد که در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ تری این شهرستان نزولات آسمانی به شکل برف است.

بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال راه‌های شهرستان باز هستند و تاکنون مشکلاتی برای مردم به وجود نیامده است.

در پی هشدار سطح نارنجی که سازمان هواشناسی داده، اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با صدور چندین اطلاعیه از فرمانداران و بخشداران در سراسر استان خواسته تا مقدمات لازم و آمادگی مربوطه را به جهت پاسخ به بحران احتمالی داشته باشد.

همچنین هواشناسی طی گزارشی بیشترین بارش‌های باران ثبت‌شده در ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی را طی دیروز تا صبح امروز را مربوط به ایستگاه بندر کیاشهر با بارش ۳۱ میلی‌متری، کوچصفهان با ۱۴ میلی‌متری و همچنین در خمام با ۱۳ میلی‌متری اعلام کرد.

بر اساس گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان، از عصر روز گذشته تا صبح امروز بیشترین بارش ۱۲ ساعته مربوط به شرق و مرکز و سپس فومنات و غرب گیلان بوده ست.

دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان اعلا کرده به‌طور یکنواخت بارش باران در استان وجود دارد و ایستگاه توتکی در شهرستان سیاهکل با ۱۲ میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارش در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است سطح آب رودخانه‌ها در بالادست زیاد نیست اما سطح آب رودخانه‌های صومعه‌سرا و پیر بازار رشت بنا بر مطالعاتی که کارشناسان پایه منابع آب داشته‌اند در حال افزایش است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول