اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پاتک شبانه پلیس برای رمزگشایی از ۱۴۰ فقره سرقت در خراسان رضوی

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از عملیات ضربتی برای دستگیری ۲ گرداننده یک باند و رمزگشایی از ۱۴۰ فقره سرقت‌های سریالی شبانه از شهرهای مختلف خراسان رضوی خبر داد.

پاتک شبانه پلیس برای رمزگشایی از ۱۴۰ فقره سرقت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم قربان‌زاده گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی سیم و کابل برق در شهرستان نیشابور دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور در عملیات مشترک با تیم تجسس کلانتری 13 این شهرستان در اجرای این طرح با کنترل و مراقبت‌های پوششی یک دستگاه خودروی سرقتی پراید را ردزنی و تحت نظر قرار دادند که مشخص شد راننده و 2 سرنشین این  خودرو از عاملان اصلی سرقت‌های سریالی هستند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند اما عاملان سرقت با سرعت زیاد قصد فرار داشتند که عملیات تعقیب و گریز آغاز و ماموران انتظامی پس از مسافتی، خودروی سرقتی را با تیراندازی هوایی متوقف کردند.

سردار قربان‌زاده خاطرنشان کرد: در این عملیات یکی از سارقان دستگیر و در بازرسی از خودرو حدود 500 متر کابل برق کشف شد اما 2 همدست متهم در تاریکی شب متواری شدند.

 جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور در تحقیقات فنی و پلیسی دریافتند سرکرده سابقه‌دار این باند در سطح استان سرقت‌های سریالی را مرتکب شده و تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی است که با اقدام های اطلاعاتی مخفیگاه او در حوالی مشهد شناسایی شد.  

وی افزود: پلیس نیشابور با نیابت قضایی و در اقدامی غافلگیرانه، متهم اصلی پرونده را در مخفیگاهش دستگیر کرد.

سردار قربان‌زاده بیان کرد: متهم در تحقیقا ت اولیه به 140 فقره سرقت سیم و کابل برق و هم چنین دستبرد به مغازه‌ها از شهرستان‌های نیشابور، زبرخان، کاشمر و تربت حیدریه اعتراف کرد و تحقیقات در این باره برای کشف ابعاد مبهم پرونده و شناسایی و دستگیری دیگر متهمان مرتبط با این باند حرفه‌ای سرقت ادامه دارد.

 جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: بررسی سرقت‌های انجام شده توسط اعضای این باند نشان می‌دهد که عاملان سرقت از سهل‌انگاری و بی‌توجهی مالباختکان نسبت به رعایت نکات مراقبتی و موارد پیشگیرانه از سرقت‌ها سوءاستفاده کرده و مرتکب سرقت شده‌اند که در این رابطه باید مردم عزیز به این نکات و موارد هشداری و توصیه‌های پلیسی در کنار استفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت‌ها توجه بیشتری داشته و در صورت مشاهده افراد ناشناس و خودروهای مشکوک در محل زندگی خود مراتب را به فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول