اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گزارش فارس از برف نوبرانه زمستانی/ سلام پاییزی زمستان به آذربایجانی‌ها+ فیلم

در شصت و ششمین از پاییز آذربایجانی‌ها نخستین برف سال 99 را لمس کردند.

گزارش فارس از برف  نوبرانه زمستانی/ سلام پاییزی زمستان به آذربایجانی‌ها+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نفوذ هوای سرد و فعالیت سامانه بارشی که از صبح امروز به استان آذربایجان‌شرقی را تحت تاثیر قرار داد، از  صبح امروز با بارش برف در بیشتر شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی همراه بوده و از نخستین ساعات صبح امروز به دلیل برودت هوا منجر به بارش برف در  به ویژه مناطق جنوبی استان ملکان، هشترود، چاراویماق، آذرشهر، اسکو و تبریز شد.

شهروندان تبریزی که برای اولین بار در امسال شاهد نوبرانه برف هستند حالا به با خرسندی به تماشای بارش این برف زیبا نشسته‌اند.

 

 

افشین ابراهیمی، مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: ‌سامانه بارشی از اوایل روز پنجشنبه ٦ آذر وارد استان شده و تا روز جمعه ٧ آذر (به‌ویژه روز پنجشنبه) ‌همه نواحی استان به‌ویژه نیمه جنوبی استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب بارش باران و برف و مه،‌ وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش نسبی دما خواهد شد.

وی با اشاره به بارش برف و باران افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ای و کولاک برف ( مخصوصا در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی ) پیش‌بینی و توصیه می‌شود، کشاورزان محترم به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

ابراهیمی با اشاره به شدت بارش روز پنجشنبه افزود: ‌با توجه به شدت بارش در روز پنجشنبه، ‌احتمال مسدود شدن برخی راه‌های کوهستانی استان دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته و نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

استقرار 400 دستگاه خودروی سنگین در محورهای مواصلاتی آذربایجان ‌رقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از استقرار 400 دستگاه خودروی سنگین در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در آستانه آغاز فصل سرما و همزمان با ورود سامانه بارشی به استان، اکیپ‌های راهداری در قالب 400 دستگاه انواع خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد خودروهای یاد شده 50 دستگاه از طریق بخش خصوصی استان تامین و امسال به این منظور اختصاص یافته است.

علیزاده با اشاره به  نزدیک به یک‌هزار و 100 نفر نیز از پرسنل تلاشگر حوزه راهداری نیز در آماده‌باش کامل برای انجام اقدامات لازم به هنگام نیاز هستند، گفت: اکیپ‌ها و نفرات یاد شده در 50 راهدارخانه ثابت مستقر در سطح استان و بین 20 تا 30 راهدارخانه سیار مستقر در روستاها به انجام وظیفه و ارائه خدمات به هموطنان مشغول هستند.

وی از هموطنان خواست، با توجه به آغاز بارش‌ها از مسافرت‌های غیرضروری خودداری و در صورت نیاز مبرم به مسافرت‌های بین جاده‌ای از ایمن بودن خودروی خود به همراه داشتن وسایل گرمایشی برای مواقع ضروری و مهم‌تر از همه زنجیر چرخ به عنوان اصلی‌ترین تجهیزات مسافرت‌های فصل سرما، اطمینان حاصل کنند

انتهای پیام/60002/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول