اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کرونا خدمت به در راه‌ماندگان را با مشکل مواجه می‌کند

معاون راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: خدمت به در راه‌ماندن‌گان در شرایط کرونایی دشوار است.

کرونا خدمت به در راه‌ماندگان را با مشکل مواجه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حامد ایرج پور در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه راهداری در شرایط فعلی نبرد نابرابری را پشت سر گذاشته و افزایش ۷ درصدی دستگاه‌های سنگین را با همان اعتبار قبلی شاهد است، گفت: با این وجود راهداری با ۴۲ اکیپ، ۴۵۰ نیروی انسانی و ۳۰۰ دستگاه در دستگاه‌های مختلف استان مستقر و آماده خدمت‌رسانی است که بروز چند نکته در شرایط فعلی می‌طلبد بهتر از سال گذشته به ما کمک شود.

معاون راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: افزایش قیمت لوازم خودرو و نبود اعتبارات مشکلات اصلی ما است که خواهشمندیم امسال متفاوت‌تر از سال قبل محدودیت‌ها عبور و مرور رعایت شود.

وی بیان کرد: تجمع نیروها در مراکز در شرایط کرونایی میسر نیست و نیروها ناچار هستند در ماشین‌ها مستقر شوند که متاسفانه مدل اکثر این ماشین‌آلات قدیمی هستند و مجهز به دستگاه‌های گرمکن نیستند که تهیه دستگاه‌ها اعتبارات قابل توجهی لازم دارد.

وی ادامه داد: خدمت به در راه‌مانده‌گان در این شرایط دشوار است زیرا که اگر یک فرد مبتلا به ویروس کرونا شود دیگر افراد را هم گرفتار می‌کند لذا بهتر است با افرادی که به نکاتی از جمله داشتن وسایل گرمایشی در خودرو، رعایت ممنوعیت عبور و مرور و وضعیت بارشی توجه نمی‌کنند، برخورد شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: ۵ الی ۶ مورد از محل‌های استقرار نیروهای راهداری کانکس هستند که مجوز لازم برای جابجای کانکس‌ها و یا همت جهت تهیه کانکس جدید برای استقرار در محل‌های دیگر را لازم داریم.

اعتبارات لازم برای ترمیم سدها اختصاص داده نشده است

 به گزارش فارس در این جلسه تخصیص اعتبار لازم برای تهیه بیل مکانیکی و ترمیم سدها مشکل اصلی جهاد کشاورزی اعلام شده که اعتباری به این بخش اختصاص داده نشده است که معاونت برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی از فرمانداران و شهرداران خواستار هماهنگی لازم با این اداره کل شد.

مهران مرادی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه بعد از سیل سال گذشته ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای ترمیم و مقاوم سازی ۳ هزار واحد مسکونی در اختیار قرار داده شد، گفت: با اعلام گزارش سیل اسفندماه نیز ۲۰ میلیارد کمک بلاعوض جهت تعمیرات و مقاوم‌سازی ابلاغ شد اما از سال ۹۸ تاکنون هیچ مصوبه‌ای به مسکن روستایی و شهری ابلاغ نشده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی تصریح کرد: حفظ جان مردم در مناطق روستایی اولویت اول ما است که این موضوع باید در ستادهای بحران شهرستان روستایی اعلام شود تا منازلی که نیاز به جابجایی دارند با کمک نیروهای هلال احمر و مدیریت بحران جابه‌جا شوند و ما نیز به دنبال تامین اعتبار باشیم.

در خلال این گزارش ادارات و شرکت‌های برق، گاز و پلیس راه آمادگی‌های لازم برای مقابله با این بحران را اعلام کردند.

معاون شرکت آب و فاضلاب نیز با بیان اینکه این شرکت ۳۳۲ مشتری، ۴۰ شهر و ۶۱۲ روستا دارد که از آب‌ آن‌ها از طریق ۳۷۳ چاه و خطوط انتقال چشمه‌ها تأمین می شود.

 بهرامی در پایان گفت: عمده مشکلات ما در روستاهای حاشیه زاینده‌رود است که در مواقع مشکل با تانکر آبرسانی می‌شود و برای کنترل این مشکلات نامه‌ای به شهرداری به جهت پر کردن منابع ذخیره شده ارسال شد، همچنین دو دستگاه بسته بندی آب و تانکرهای آب‌رسانی مجهز و آماده خدمت رسانی در شرایط بحران شده اند.

دستگاه‌های شهرداری تجهیز و آماده خدمت رسانی

هادی مهربانی نیز در پایان این نشست با بیان اینکه شهرداری امکانات سطح شهری خود را برای مقابله با بحران تجهیز کرده است گفت: ۲ دستگاه نمک‌پاش، ۴ دستگاه لودر، ۴ تیغ برف روب، ۱۲ کامیون نمک‌پاش، ۴ کامیون خاور و ۳ دستگاه گلیزر در سطح شهر آماده خدمت‌رسانی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد در پایان به برخی از مشکلات این اداره اشاره کرد و افزود: کمبود اعتبار و ابتر ماندن برخی مسیرها مانند دانشگاه آزاد، میدان میوه و تره بار، ادامه مسیر رحمتیه و منظریه، کمبود تجهیزات و بلاتکلیفی در واگذاری شهرک منظریه به منظور خدمت‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان در حوزه مدیریت بحران مواردی هستند که در زمان بروز بحران مشکل می‌آفرینند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول