اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مردم خوزستان تا پایان هشدار سطح قرمز از سفر خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ضمن صدور هشدار سطح قرمز و اعلام آماده‌باش در سراسر استان گفت: با توجه به شرایط جوی اعلام شده توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و عشایر و رستاییان توصیه‌های اعلام شده را جدی بگیرند.

مردم خوزستان تا پایان هشدار سطح قرمز از سفر خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،امید بن‌عباس امروز با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر تقویت فعالیت سامانه بارشی، وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی در مناطق شهری از روز شنبه تا اوایل دوشنبه هشتم تا دهم آذرماه، گفت: این سامانه با مخاطراتی چون رگبار و رعد و برق، بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات همراه است.
وی اکثر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی و مرکز استان را مناطق اثر این سامانه عنوان کرد و افزود: فعالیت این سامانه جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها را به دنبال دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان به همه شهروندان، روستاییان، عشایر، رانندگان و ساکنان در معرض عشایر توصیه کرد از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان جدا پرهیز کنند.
وی افزود: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری است.
بن عباس بر جابجایی ساکنان مناطق در معرض خطر به ویژه عشای و ساکنان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اسکان در مکان‌های امن تا رفع شرایط اضطراری  تاکید کرد و گفت: تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ضمن حضور در محل فعالیت، تمهیدات لازم جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی را اتخاذ کنند.
بن‌عباس خاطرنشان کرد: استقرار اکیپ‌های عملیاتی راهداری به همراه ماشین آلات مورد نیاز جهت انجام اقدامات لازم و عبور سریع سیلاب و رواناب، اعزام و استقرار ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه در مناطق با پیش بینی بارش بیشتر، آمادگی کامل شعب هلال احمر و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز به منظور امداد رسانی به موقع، اتخاذ تدابیر لازم جهت پایداری شبکه برق‌رسانی و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر لزوم مسدود نمودن جاده‌های حادثه خیز در صورت لزوم با هماهنگی فرمانداری‌ها طبق ضوابط و آماده باش کامل نیروها و تجهیزات مورد نیاز جهت دفع سریع فاضلاب و آب‌های سطحی و عبور سیلاب احتمالی گفت: بررسی تجهیزات اضطراری مانند دیزل ژنراتورها و سایرتجهیزات، بررسی مستمر رودخانه‌ها، مسیل‌ها، کانال‌ها، سیل‌بندها، دایک‌های حفاظتی اطراف روستاها و سایر مناطق در معرض خطر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور عبور سیلاب لازم است.
بن عباس افزود: تجهیز مراکز ویژه و پیش‌بینی و ذخیره سوخت و تجهیزات مورد نیاز از دیگر موارد ابلاغ شده به دستگاه‌های متولی است.
گفتنی است شب گذشته جلسه فوق العاده ستاد  پیشگیری مدیریت بحران به ریاست استاندار و با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس  برگزار شد و علاوه بر بررسی وضعیت فعلی همه شهرستان‌ها، تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی  اتخاذ شد..
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول