اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز به‌کار لشکر وابستگان شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان

لشکر وابستگان سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان آغاز به‌کار کرد.

آغاز به‌کار لشکر وابستگان شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی در مراسم آغاز به‌کار رسمی لشکر وابستگان شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: این لشکر هیچ وقت کار سیاسی نخواهد کرد و تنها تولید قدرت نرم‌ برای ملت بزرگ و انقلاب اسلامی انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: پیشنهاد بنده این بود لشکر ثاراللهیان دفاع مقدس در قالب لشکر سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی با پنج تیپ در پنج نقطه استان با مسئولیت‌های تعریف شده کار خود را شروع کنند.

معروفی تصریح کرد: هشت مسئولیت برای این لشکر تعریف کرده‌ایم؛ اولین آن کمک به برقراری امنیت شهری در بحران‌ها، دوم اشراف اطلاعاتی، سوم تدوین فرهنگ جهاد و شهادت، چهارم انتقال این فرهنگ به نسل امروز سپاه و جامعه، پنجم کمک به عملیاتی‌کردن مکتب شهید حاج‌قاسم، ششم انسجام درونی شبکه جبهه انقلاب اسلامی، هفتم کمک سازمان یافته در حوادث غیر مترقبه و هشتم حفظ و جلوگیری از تحریف دفاع مقدس و مکتب حاج‌قاسم است.

وی با اشاره به اینکه اگر حواس‌مان نباشد هم مکتب حاج‌قاسم و هم دفاع مقدس تحریف می‌شوند، افزود: هنوز رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس زنده هستند اما دفاع مقدس تحریف می‌شود.  

معروفی عنوان کرد: اولین تیپ در شهر  کرمان، بردسیر زرند، راور و کوهبنان به نام تیپ شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی نامگذاری شده است، نواحی پشتیبان تیپ شهید یونس زنگی‌آبادی نواحی دو گانه شهر کرمان، بردسیر، زرند و راور هستند.

معروفی گفت: تیپ دوم به نام شهید حاج‌محمدعلی الله‌دادی در شهرستان سیرجان تشکیل شد و محل‌های استقرار این تیپ در  شهرستان های سیرجان، بافت، ارزوئیه و رابر است و نواحی پشتیبانی این تیپ سیرجان، بافت و رابر است.

وی ابراز داشت: تیپ سوم به نام شهید احمد امینی در شهرستان رفسنجان تشکیل شده است و محل استقرار این تیپ در  شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک  است و پشتیبان این تیپ نواحی رفسنجان، انار و شهربابک است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: تیپ چهار به نام مالک اشتر  در جنوب استان با محوریت شهرستان جیرفت راه‌اندازی شده است و پشتیبانی این تیپ پنج شهرستان جنوبی از جمله کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و ... هستند.

معروفی ادامه داد: تیپ پنجم به نام شهید حسین مرادی در شرق استان با محوریت شهرستان بم راه‌اندازی شده است و با پشتیبانی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان کار خود را از امروز شروع کرده‌اند.

ارزش‌های دفاع مقدس را باید ترجمه کنیم و به نسل‌ها انتقال دهیم

علی زینی‌وند استاندار کرمان هم در این مراسم اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های سردار سلیمانی خدامحوری،  ولایت‌پذیری، عرفان عمیق نسبت به اعتقادات و اندیشه‌های اسلامی و شیعی، شجاعات ایشان مثال‌زدنی است و این نوع جسارت و شجاعت‌ها در زمان دفاع مقدس کم نداشتیم اما انگار  شجاعات سردار سلیمانی از جنس دیگری است.

وی گفت: مردانگی و فتوت، میهن‌دوستی و وطن‌پرستی و ترویج دهنده دیدگاه شیعه از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی است.

زینی‌وند عنوان کرد: در همه حکومت‌هایی که دیدگاه اسلامی دارند، تنها حکومتی که پرچمدار حکومت اسلام واقعی‌ست، ایران است و این پرچم به دست مقام معظم رهبری است.

استاندار کرمان بیان کرد: ادبیاتی که رزمندگان اسلام دارند ادبیات جذابی است و ما باید ارزش‌های دفاع مقدس را ترجمه کنیم‌ و ارزش‌های واقعی و انسانی را به نسل جوان ارائه دهیم. 

لشکر وابستگان حاج‌قاسم سلیمانی بالاترین مدل بصیرتی را دارند

 حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان هم اظهار کرد: لشکر وابستگان شهید حاج‌قاسم سلیمانی ویژگی‌هایی دارد که در هیچ لشکری دیگر پیدا نخواهد شد.

وی عنوان کرد: این لشکر در دورانی ماموریت اصلی خود را انجام داده و پیروزمندانه ماموریت خود را به سرانجام رساند که از نظر سنی معدل این لشکر پایین‌ترین معدل سنی در تاریخ جنگ‌ها را داشته است و این اولین ویژگی لشکر وابستگان حاج‌قاسم سلیمانی است.

علیدادی‌سلیمانی افزود: ویژگی دوم این لشکر این است که از  از نظر بصیرت، فهم و درک دوران بالاترین مدل را در بحث بصیرتی با خود  به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: سومین ویژگی این لشکر، این است که دو فرمانده مانند امام راحل و مقام معظم رهبری داشته است و فرمانده میدانی لایق و شایسته‌ای به خود دیده که سیدالشهداءجبهه مقاومت نامگذاری  شده است و این یکی دیگر از ویژگی‌های این لشکر محسوب می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی افزود: افرادی در این لشکر فقط برای رضایت خدا  وارد شده‌اند و همه به لحاظ ظاهری در یک رتبه قرار دارند.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول