اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شفافیت آرا به کارشناسی شدن نظرات نمایندگان و ممانعت از اعمال نفوذ کمک می‌کند

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح شفافیت آرا، کارآمدی مجلس و عملکرد نمایندگان را روشن کرده و از اعمال نفوذ ممانعت می‌کند، گفت: طرح شفافیت آراء با اقبال عمومی بدنه مجلس یازدهم مواجه شده است.

شفافیت آرا به کارشناسی شدن نظرات نمایندگان و ممانعت از اعمال نفوذ کمک می‌کند

روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: شفافیت می‌تواند یکی از ابزارهای مناسب ارتباط کارآمد بین مجلس و مردم باشد، ضمن اینکه به ارزیابی عملکرد نمایندگان هم کمک می‌کند.

وی افزود: شفافیت آراء کمک‌کننده به کارشناسی شدن آراء نمایندگان است و می‌تواند از اعمال نفوذ در آراء جلوگیری کند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: شفافیت آراء معایبی هم می‌تواند در صورتی که به درستی تهیه و تنظیم و تدوین نشود، داشته باشد، ضمن اینکه می‌تواند در برخی مواقع مانعی باشد برای رأی دادن غیرکارشناسی، هرچند که از طرف دیگر شجاعت در نماینده برای دفاع از رأیش وجود نداشته باشد هم آسیب‌زا است.

متفکر آزاد گفت: ‌برخی اوقات می‌بینیم که مطالباتی در جامعه وجود دارد که با سرو صدا به آن پرداخته می‌شود اما وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که آن مطالبات به حق نبوده و کارشناسی شده، نیست که در آن صورت نمایندگان باید شجاعت رأی مخالف دادن و یا نه گفتن را حتی اگر به ضررشان باشد داشته باشند.

نماینده تبریز در مجلس افزود:‌ مردم باید فضای لازم را برای اجرای صحیح طرح شفافیت آراء نمایندگان به وجود آورند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: طرح شفافیت آراء با اقبال عمومی بدنه مجلس یازدهم مواجه شده است و بیش از 170 امضا برای ارائه آن جمع آوری شده است که امیدوارم وقتی در صحن علنی مطرح می‌شود این اقبال عمومی همچنان وجود داشته باشد.

وی افزود: باید یک فهم متعالی و پیشرفته برای رأی آوردن طرح شفافیت آراء، اجرا و پشتیبانی از آن در مجلس و عموم جامعه وجود داشته باشد و به همین دلیل از مردم و کنش‌گران اجتماعی و فرهنگی می‌خواهم برای اجرای بدون حاشیه این طرح کمک کنند تا نمایندگان نگرانی درباره طرح‌های پوپولیستی نداشته باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول