اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسیر آزاد شده فلسطینی: آزادسازی فلسطین با مذاکره رخ نمی‌دهد

«ماهر الاخرس» اسیر تازه آزاد شده فلسطینی پس از ۱۰۴ روز اعتصاب غذا، در سخنانی گفت که ملت فلسطین تا پیروزی نهایی، ثابت قدم است.

اسیر آزاد شده فلسطینی: آزادسازی فلسطین با مذاکره رخ نمی‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماهر الاخرس» آزاده فلسطینی که امروز (پنج‌شنبه) پس از ۱۰۴ روز اعتصاب غذا، سرانجام آزاد شد، در سخنانی، مقاومت را تنها راه پیروزی بر اشغالگران صهیونیستی دانست.

به نوشته المیادین، او در سخنانی گفت که آزادسازی فلسطین با مذاکره رخ نخواهد داد؛ چرا که مذاکره یعنی حقارت و ابراز امیدواری کرد که تشکیلات خودگردان از توافق اسلو باز گردد.

ماهر الاخرس افزود: «هدف رژیم اشغالگر صهیونیستی این است که فلسطینیان را به جان یکدیگر بیاندازد و ما اجازه تحقق آن را نمی‌دهیم و تا رسیدن به پیروزی ثابت قدم هستیم.»

این آزاده فلسطینی که به نماد مقاومت فلسطینیان تبدیل شده است، در ادامه تأکید کرد که اعتصاب غذایش به نام مردم فلسطین بود و پیروزی خود را به مردم فلسطین تقدیم می‌کند.

برخورد غیر انسانی حتی از سوی پزشکان

ماهر الاخرس در گفت‌و‌گوی جداگانه با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص نوع برخورد مأموران صهیونیستی با او گفت که زندانبانان و حتی پزشکان با او همانند یک انسان برخورد نمی‌کردند و رفتار حیوانی با اسرا دارند.

او گفت: «با زندانیان بسیار سخیف برخورد می‌کنند و ما را در برای مدت طولانی در زندان‌های انفرادی با محیطی بسیار نامناسب و فجیع نگه می‌داشتند. زندانبانان با ما همانند انسان برخورد نمی‌کردند. اما به حمدالله صبر و استقامت کردیم و هنگامی که ما را به بیمارستان "کابلان" در نزدیکی تل آویو منتقل کردند، زندانبانان به ما می‌گفتند که شما را در هم می‌شکنیم و حتی پزشکان نیز با خشونت با ما رفتار می‌کردند و می‌گفتند که به زودی خواهید مرد و فلسطینی‌ها را حیوان خطاب می‌کردند.»

ماهر الاخرس افزود: «اما من به آن‌ها گفتم که با ارزش‌ترین دارایی انسان آزادی اوست و شما هیچ دموکراسی ندارید و احترامی به حقوق بشر قائل نیستید. شما به سرزمین و مردم ما تجاوز کردید  و ما به زودی پیروز خواهیم شد و این سخنان وقتی که نام مردم فلسطین را می‌بردم، آن‌ها را به شدت عصبانی می‌کرد.»

او سپس تأکید کرد که مردم فلسطین نه در داخل زندان و نه خارج آن در برابر اشغالگران کرنش نخواهند کرد و به زودی به سرزمینشان بازخواهند گشت. ماهر الاخرس از پناهندگان فلسطینی خواست تا خود را به مرزهای فلسطین برسانند و گفت که امیدوارم به زودی وارد مسجد الاقصی شویم.

این اسیر فلسطینی که حدود ۱۰۴ روز در اعتراض به حکم بازداشت اداری یا موقت خود اعتصاب غذا کرده بود، پس از موافقت ماه گذشته رژیم صهیونیستی با آزادی‌اش در ۲۶ نوامبر (امروز)، در ششم نوامبر دست از اعتصاب غذا کشید و گفت که مدت زمان باقیمانده تا آزادی خود را برای درمان در بیمارستان سپری می‌کند.

ماهر الاخرس ۴۹ ساله اهل شهرک سیله الظهر جنین از ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ در مخالفت با بازداشت اداری خود (بازداشت بدون محاکمه و تفهیم اتهام) اعتصاب غذا کرده بود. در این مدت دادگاه‌های رژیم صهیونیستی به رغم وخامت وضعیت سلامت الاخرس و درخواست نهادهای بین المللی و حقوقی با توقف سیاست بازداشت اداری، با آزادی او مخالفت می‌کردند.

این مبارز اسیر فلسطینی با اعتصای غذای طولانی مدت خود، بار دیگر موضوع بازداشت‌های خودسرانه رژیم صهیونیستی را برجسته کرد .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول