اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نخبگان ارزش افزوده یک کشور هستند /رویکرد محصول‌محور در خانه نخبگان

رئیس خانه نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی، گفت: تنها راه نجات کشوراستفاده از ظرفیت نخبگان است، چرا که آنها استراتژی توسعه را تحلیل و ارزیابی کرده و به دولتمردان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت طرح و ایده ارائه می‌دهند.

نخبگان ارزش افزوده یک کشور هستند /رویکرد محصول‌محور در خانه نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رستمی در جشنواره جهادگران علم و فناوری تنها راه نجات کشور را استفاده از ظرفیت نخبگان ذکر کرد و اظهار داشت: تنها راه نجات کشور و تمام دنیا از کانال علم و فناوری است، زمانی که انسان به یک مسیر اعتقاد داشته باشد به‌طور یقین پیروز می‌شود اما این کافی نیست، باید این موضوع به یک باور عمومی تبدیل شود.

وی، نخبگان را سرمایه‌های واقعی یک کشور دانست و افزود: نخبگان ارزش افزوده یک کشور هستند در یک جامعه نخبه‌پرور، نخبگان و صاحبان ایده استراتژی توسعه را تحلیل و ارزیابی کرده و به دولتمردان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت طرح و ایده ارائه می‌دهند.

رستمی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد نخبگان در کشور و مخصوصا نخبگان بسیجی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات کشور ما پدیده بسیج است، معمولا در هر سازمانی مجموعه‌ای وجود دارد که مشکلات را حل کند در کشور ما نیز بسیج بسیاری از مشکلات راحل می‌کند و در شرایط کنونی بسیج می‌تواند یکی از الگوهای صادراتی برای جهان متمدن کنونی باشد.

وی با اشاره به کارکرد نخبگان در جوامع ادامه داد: بر اساس یک برآورد جهانی اگر در یک جامعه‌ای تنها یک درصد نخبگان کار کنند سالانه  142 هزار دلار درآمد نصیب تک تک شهروندان می‌شود. به همین خاطر است که نخبگان از ظرفیت بسیار بالایی در جوامع برخوردار هستند.

رئیس خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تشکیل شورای نخبگان در سپاه برای اهمیت دادن به نخبگان است، متذکر شد: بر این اساس  در معاونت پژوهشی سپاه عاشورا شورای نخبگان بسیج  به صورت چارت رسمی تشکیل شد و کارگروه علمی و فناوری ایجاد شد و یکی از اقدامات آنان بررسی مشکلاتی در استان است که تحت نظر هیچ سازمانی نیست. این مشکلات بعد از بررسی به مسوولان ذی‌‌ربط تحویل داده می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه برای سال‌های آینده رویکرد محصول محور در خانه نخبگان دنبال می‌شود ادامه داد: چالش‌های شهرستانی و استانی با رویکرد جدید، عملیاتی و محصول‌محور برای سال‌های آینده  در نظر گرفته می‌شود، مخصوصا در حوزه بیولوژیک ویروس کرونا که یک تهدید جدی محسوب می‌شود.


انتهای پیام/60020/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول