اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

انقلاب اسلامی فصل جدیدی در شعر معاصر گشود

شاعر انقلابی یزدی گفت: شاعران انقلاب انقلاب دشمن شناسند و با بیرق یا ثارالله پیشتاز میدان های رزم فرهنگی هستند.

انقلاب اسلامی فصل جدیدی در شعر معاصر گشود

عالیه مهرابی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، با گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه شعر یک رسانه قدرتمند است، گفت: از آغازین روزهای انقلاب، شعر همگام با مردم در تظاهرات حضور داشت و در هشت سال دفاع مقدس با تمام قدرت در سنگر ایستاد.

 وی با بیان اینکه شعر با بهره گیری از ظرفیت زیبایی شناسی می‌تواند بر دلها اثر کند، افزود: شعر انقلاب، شعر منفعل و ایستا نیست؛ شاعران انقلاب دشمن شناسند و سنگر را می‌شناسند و با بیرق یا ثارالله پیشتاز میدان‌های رزم فرهنگی اند.

این شاعره انقلابی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فصل جدیدی در شعر معاصر گشود، گفت: حضور پر تعداد و پرقدرت شاعران جوان یکی از ویژگی های شعر انقلاب و شعر هشت سال دفاع مقدس است.‌

وی افزود: شاعران انقلاب همیشه در صحنه اند و در برهه های مختلف، حضور پرقدرت خود را نشان دادند و در همان اولین روز شهادت سردار با تمام وجود شاعرانه های خود را به سردار تقدیم کردند.

مهرابی با اشاره یه اینکه شاعران بسیجی و انقلابی در همه صحنه ها حاضر هستند، ادامه داد: شاعران انقلابی در ایام بیماری کرونا، در کنار مدافعان سلامت و کادر درمان حضور داشتند  و اشعار خود را با هدف تقویت روحیه بیماران و کادر درمان سرودند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های خود به این نکته تاکید دارند و دیدارهای نیمه ماه مبارک شاعران با رهبری ، خود نشان از توجه ویژه امام خامنه ای به نقش رسانه شعر تاثیرگزار است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول