اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تعطیلی دانشگاه فرهنگیان خطای استراتژیک است

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تعطیلی دانشگاه فرهنگیان را خطای استراتژیک و فاقد پشتوانه حقوقی دانست و افزود: تقویت دانشگاه فرهنگیان برای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت ضرورتی حیاتی محسوب می‌شود.

تعطیلی دانشگاه فرهنگیان خطای استراتژیک است

دکتر علی کریمی‌فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مازندران گفت: به‌تازگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تحرکی مشکوک و خزنده و در قالب نامه‌نگاری به مسؤولان در صدد توقف فعالیت دانشگاه فرهنگیان برآمد که وزیر آموزش وپرورش نیز با آن همراهی دارد.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه رهبر انقلاب از دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مرکز جذب و پرورش نیروهای مورد نیاز دستگاه تعلیم و تربیت افزود: در دولت  تدبیر و امید شمار پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از ۲۳هزار نفر در سال ۹۲ به ۳ هزار نفر کاهش یافت.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از همراهی وزیر آموزش و پرورش با تعطیلی هدفمند دانشگاه فرهنگیان است، افزود: عدم حمایت جدی وزیر آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان که موتور محرکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، ضربه سنگینی به نهاد تعلیم و تربیت وارد می کند و جای تأمل دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم با اشاره به نامه‌نگاری‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تعطیلی دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: وزیر علوم بدون توجه به اساس‌نامه قوی و ۳۱ ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان در نامه مشکوک خود به ماده ۲۸ این اساس‌نامه اشاره کرد در حالی که این ماده ناظر به رشته‌هایی است که توسعه آن در دانشگاه فرهنگیان امکان‌پذیر نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تعطیلی دانشگاه فرهنگیان را خطای استراتژیک و فاقد پشتوانه حقوقی دانست و افزود: تقویت دانشگاه فرهنگیان برای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت ضرورتی حیاتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برخورداری دانشگاه فرهنگیان از کمترین سرانه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی گفت: با هدف پشتیبانی و توسعه فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان، مجلس اعتبار این دانشگاه را در سال آینده افزایش خواهد داد.

کریمی‌فیروزجایی با تاکید بر ضرورت حفظ هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های شوم فرهنگی گفت: صیانت و تقویت انگاره‌های فرهنگی و معرفتی در کشور نیازمند تعالی آموزش و پرورش است. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول