اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

همت ووشوکاران هرمزگانی برای کمک به نیازمندان استان + فیلم و عکس

رزمایش «کمک مؤمنانه» هیأت ووشو استان هرمزگان با توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های ووشوکاران آسیب‌دیده ، به‌همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان و به‌مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

همت ووشوکاران هرمزگانی  برای کمک به نیازمندان استان + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رزمایش «کمک مؤمنانه» هیأت ووشو استان هرمزگان عصر امروز با توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ووشوکاران آسیب‌دیده متأثر از کرونا به‌همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان به‌مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

 

 

تا جایی که نیاز باشد اینگونه برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم

علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان در حاشیه این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: با توجه به کلام گهربار رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان در خصوص کمک‌های مؤمنانه، قرار بر این شد که هیأت ووشو که به‌عنوان یک هیأت فرهنگی و ورزشی در صحنه آماده خدمت است در این همایش همدلی و این کار خیرخواهانه سهیم شود.

وی افزود: امروز حدود ۵۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان و کسانی که زندگیشان تحت تاثیر ویروس منحوس کرونا قرار گرفته است به‌خصوص خانواده‌های ورزشی توزیع می‌کنیم که بحمدالله، ووشوکاران این نیازمندان را شناسایی کرده‌اند و ان‌شاءالله تا جایی که در توان داریم این کمک‌های مومنانه را بین آنان تقسیم می‌کنیم.

رئیس هیأت ووشو هرمزگان اظهار داشت: اینقدر این طرح معنوی و خوب بود که همه مردم پای کار آمدند و به لطف الهی احساس نشد که مردم شریف ما گرفتار کرونا و مشکلات هستند.

بهرمن ضمن تقدیر از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد استان به‌واسطه همراهی با هیأت ووشو در این طرح، افزود: به لطف خدا و نیات خیرخواهانه مردم و به برکت سخنان گهربار فرزند زهرا(س) حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، تقریباً همه مردم پای کار آمدند و کمک کردند. ان‌شاءالله این طرح بعد از کرونا تا ریشه‌کنی فقر هم‌چنان ادامه یابد.

هیأت ووشو در همه سطوح پای کار و در تمامی زمینه‌ها پیشرو است

در ادامه محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در این مراسم ضمن تقدیر از هیأت ووشو، عنوان داشت: به همه عزیزان، خواهران و برادران گرامی که امروز زحمت کشیدید و کار خداپسندانه رزمایش همدلی و مواسات را انجام دادید خداقوت می‌گویم.

وی افزود: این کار لبیک به فرمان مقام معظم رهبری بود و به نیازمندان جامعه در استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس کمک شایانی کرد. از برادر عزیزم جناب آقای بهرمن و همکارانشان در هیأت ووشو کمال قدردانی را دارم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در ادامه گفت: به‌حمدالله هیأت ووشو در همه سطوح پای کار و در همه زمینه‌ها پیشرو است که بابت این موضوع از شما تشکر می‌کنم.

امیاری ادامه داد: اینها همه، مرام پهلوانی و همدلی ورزش است و این را به فال نیک می‌گیریم و این قدم‌ها در ورزش یک رویکرد جدید و مهمی است. از همه عزیزانی که در این کار تلاش کوشش کردند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

کار ووشوکاران بسیار ارزشمند و ستودنی است

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام دکتر احمدرضا باوقار استاد اخلاق حوزه و دانشگاه و رئیس امور اهل سنت هرمزگان ضمن خداقوت به تمامی اعضای هیأت ووشو استان، تصریح کرد: کار امروز برپاکنندگان این برنامه، بسیار ارزشمند و ستودنی است.

وی افزود: چند نکته از حال و هوای این روزها و کار زیبایی که  مجموعه هیأت ووشو استان انجام دادند و  ثابت کردند ورزشکاران نیروی جوانمردی را خواهند داشت و به دیگران منتقل می‌کند را در ادامه بیان می‌کنم. 

رئیس امور اهل سنت هرمزگان اظهار داشت: یک آیه در قرآن کریم داریم که به این نکته اشاره می‌فرماید؛ "شما برای نیکوکاری با همدیگر مشارکت کنید."

حجت‌الاسلام باوقار ادامه داد: یکسری مقوله‌هایی در دین اسلام وجود دارد که گاهی از آنها کمتر سخن به میان آمده است و این به‌علت ضعف ما در معرفی دین است و ما دین را خیلی خوب به مردم معرفی نکردیم.

وی افزود: اینکه یک کسی می آید و  به ساحت مقدس رسول خدا اهانت می‌کند برای اینکه محاسن کلام رسول خدا را نفهمیده است. رسول خدا(ص) می فرمایند؛ سه کار برترین اعمال است، اول اینکه درباره مردم، همیشه منطقی برخورد کنیم و با احساس باشیم. دوم اینکه مواسات و برادری با انسان‌های مؤمن در هر مقوله و سوم اینکه همواره خدا را  همراهی کنید.

رئیس امور اهل سنت هرمزگان بیان کرد: وقتی به این آیین‌نامه‌ها و ضوابط نگاه می‌کنیم می‌بینیم بهترین ضابطه‌ها در دین اسلام است و وقتی بخش‌هایی از دین اسلام را هنوز بعضی‌ها نپذیرفتند و ورود نکردند برمی گردد به نوع معرفی ما از دین، حتی یک عمل ساده نسبت به دین اسلام می‌تواند نظر مردم را نسبت به دین  جلب کند.

باوقار با بیان اینکه دین اسلام یک دین جهانی است و برنامه‌های جهانی دارد، ادامه داد: به‌عنوان مثال یک بازیکن فوتبال به نام محمد صلاح در تیم لیورپول، اهالی فوتبال و ورزش می‌دانند تماشاگران تیم لیورپول یک بنر در را در ورزشگاه آوردند که "صلاح تو گل بزن و ما کماکان مسلمان می‌شویم و با هر گلزنی تو ما مسلمان می‌شویم" چرا به جهت اینکه علاوه بر حوزه ورزشکاری، اجرای یک رفتار و منش انسان‌دوستانه را می‌بینیم.

وی افزود: ما مدل معرفی دین‌مان به دیگران به چه صورت هست آیا زیبایی‌ها را نشان می‌دهیم یا به دنبال زشتی‌ها می‌گردیم. رفتار و منش انسان‌دوستانه یک نمونه از زیبایی‌های دین اسلام است.

رئیس امور اهل سنت هرمزگان گفت: به‌حمدالله در کشور ما علی‌رغم مشکلاتی که هست بعد از پدیدآور شدن مسئله‌ای به نام بیماری کووید ۱۹ مخصوصا بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در سوم فروردین ۱۳۹۹ خیلی‌ها پای کار آمدند برای انجام دادن کارهایی از قبیل همراهی کردن برای نیکی و رزمایش مؤمنانه و مواسات.

حجت‌الاسلام باوقار تصریح کرد: بسیاری از جامعه ما دچار گرفتاری‌های معیشتی شدند زمانی که کرونا آمد گرفتاری‌ها بیشتر شد و بسیاری از جوانان، پای کار آمدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول