محسن شریعتی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بسطام اظهار کرد: مرحله نخست ساخت مسیر دوچرخه در بسطام به طول یکهزار و ۵۰۰ متر از میدان امام حسین (ع) شهر بسطام تا ورودی مرکز تحقیقات کشاورزی آغاز شد.
وی بیان کرد: توسعه حمل و نقل پاک بهویژه از طریق گسترش محورهای اختصاصی دوچرخه و پیاده از مواردی است که در استقرار شهرهای انسانمحور مورد تأکید قرار دارد.
مشاور شهردار بسطام اضافه کرد: یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر توسعه حمل و نقل پاک، تفکر و رویکرد مثبت مدیران شهری به این مسأله است که این مهم با رویکرد حمایتی شهردار و اعضای شورای اسلامی دوره پنجم بسطام به نتایج مثبتی رسید.
این کنشگر محیطزیست ادامه داد: همانطور که توسعه محورهای ارتباطی سواره منجر به تولید خودرو و توسعه غیرقابلکنترل وسایل حمل و نقل شده است، توسعه زیرساختهای حمل و نقل پاک نیز از این قاعده مستثنا نیست و استمرار توجه به این رویکرد میتواند، استفاده از دوچرخههای اشتراکی، فضاهای اختصاصی دوچرخهسواری برای بانوان و نهایتاً توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک در شهر را به دنبال داشته باشد.
شریعتی با اشاره به شرایط کرونایی موجود و نیازمندی جامعه به استفاده از حمل و نقل سالم، توجه به طرحهایی همچون خیابانهای باز و خیابان زندگی را در توسعه کمی و کیفی مسیرهای دوچرخه، از وظایف مورد تأکید شهرداریها خواند.
وی با اشاره به نقش مردم در ایجاد این طرحهای انسانی گفت: با مشارکت سازمانهای مردمنهاد در دو شهر شاهرود و بسطام و راهاندازی پویشهای متعدد در زمینه دوچرخهسواری، استقبال مطلوبی بین مردم این دو شهر ایجاد شده و اجرای مسیری ایمن، زیبا و اصولی در محور اتصالی این دو شهر، نقطه عطفی در ارتباطات مدرن مدنی آنها خواهد بود.
انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/