اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز عملیات ساخت نخستین مسیر دوچرخه در بسطام+ تصاویر

مشاور شهردار بسطام گفت: مرحله نخست ساخت مسیر دوچرخه در بسطام به طول یک‌هزار و ۵۰۰ متر آغاز شد.

آغاز عملیات ساخت نخستین مسیر دوچرخه در بسطام+ تصاویر

محسن شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بسطام اظهار کرد: مرحله نخست ساخت مسیر دوچرخه در بسطام به طول یک‌هزار و ۵۰۰ متر از میدان امام حسین (ع) شهر بسطام تا ورودی مرکز تحقیقات کشاورزی آغاز شد.

وی بیان کرد: توسعه حمل و نقل پاک به‌ویژه از طریق گسترش محورهای اختصاصی دوچرخه و پیاده از مواردی است که در استقرار شهرهای انسان‌محور مورد تأکید قرار دارد.

مشاور شهردار بسطام اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر توسعه حمل و نقل پاک، تفکر و رویکرد مثبت مدیران شهری به این مسأله است که این مهم با رویکرد حمایتی شهردار و اعضای شورای اسلامی دوره پنجم بسطام به نتایج مثبتی رسید.

این کنشگر محیط‌زیست ادامه داد: همان‌طور که توسعه محورهای ارتباطی سواره منجر به تولید خودرو و توسعه غیرقابل‌کنترل وسایل حمل و نقل شده است، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل پاک نیز از این قاعده مستثنا نیست و استمرار توجه به این رویکرد می‌تواند، استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی، فضاهای اختصاصی دوچرخه‌سواری برای بانوان و نهایتاً توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک در شهر را به دنبال داشته باشد.

شریعتی با اشاره به شرایط کرونایی موجود و نیازمندی جامعه به استفاده از حمل و نقل سالم، توجه به طرح‌هایی همچون خیابان‌های باز و خیابان زندگی را در توسعه کمی و کیفی مسیرهای دوچرخه، از وظایف مورد تأکید شهرداری‌ها خواند.

وی با اشاره به نقش مردم در ایجاد این طرح‌های انسانی گفت: با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در دو شهر شاهرود و بسطام و راه‌اندازی پویش‌های متعدد در زمینه دوچرخه‌سواری، استقبال مطلوبی بین مردم این دو شهر ایجاد شده و اجرای مسیری ایمن، زیبا و اصولی در محور اتصالی این دو شهر، نقطه عطفی در ارتباطات مدرن مدنی آنها خواهد بود.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول