اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای ماده 10 قانون مالیات‌های مستقیم در هرمزگان مغفول مانده است

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: اجرای ماده 10 قانون مالیات‌های مستقیم در هرمزگان مغفول مانده است.

اجرای ماده 10 قانون مالیات‌های مستقیم در هرمزگان مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پیام رضایی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی، اظهار داشت: با توجه به اصلاحیه ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقامتگاه قانونی محل فعالیت شخص حقوقی تغییر پیدا کرده که از اول سال ۹۵ لازم‌الاجرا بوده است.

وی افزود: اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ استان از جمله شرکت نفت ستاره خلیج فارس و نیز بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر محل فعالیت آن در استان باشد ولی ثبت این شرکت‌ها خارج از استان و اکثراً مرکز نشین باشد هیچ توجیهی ندارد.

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس یادآور شد:  تمامی خدمات و نیازهای این شرکت‌ها توسط مردم این استان تامین می‌شود و از طرفی تمامی آلایندگی‌ها و آلودگی‌های آن هم برای مردم استان است پس چطور می‌شود که مالیات این شرکت‌ها به جای اینکه صرف استان شود به خزانه مرکزنشینان واریز می‌گردد.

رضایی تصریح کرد:  عدم اجرای صحیح قوانین توسط اداره امور مالیاتی نشان می‌دهد این اداره توان اخذ مالیات از شرکت های بزرگ را ندارد و تمام فشار خود را معطوف شرکت‌های کوچک کرده است.

وی بیان داشت: نه تنها حق مالیاتی بلکه حقی که صدور و دریافت کارت بازرگانی و حساب‌های بانکی بوده نیز برای این استان نیست و به استان‌های دیگر و مرکز نشین‌ها تعلق می‌گیرد .

عضو اتاق بارزگانی بندرعباس تصریح کرد: سالیانه مبالغ مشخصی جهت دریافت مالیات به این استان تکلیف شده که با توجه به پتانسیل های استان هرمزگان مشخص شده اما فراموش می‌شود که خیلی از شرکت‌های موجود در استان درآمدشان برای استان نیست و فقط آلایندگی ها و زحمات شان متحمل این استان می‌باشد.

رضایی گفت: حق پرداخت مالیات شرکت‌های  بزرگ بر دوش کسبه تجار و بازرگانانی است که در گرمای ۵۰ درجه تابستان با مشقت فراوان در اینجا فعالیت می‌کنند و مستحق پرداخت مالیات بیش از حق خودشان هستند که نه تنها بایستی گرما و سختی های این استان را متحمل شوند بلکه باید فراتر از از حق خود به اداره مالیاتی مالیات پرداخت نمایند.

انتهای پیام/88028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول