اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت خدمت بسیجیان در سمنان/ از توزیع هزاران بسته معیشتی تا برپایی کلینیک دامپزشکی+ تصاویر

خدمت‌رسانی بسیجیان به مردم در استان سمنان با قوت ادامه دارد و این روزها توزیع هزاران بسته معیشتی، برپایی کلینیک دامپزشکی، اجرای پویش‌های مختلف و . . . در دستور کار آنها قرار گرفته است.

روایت خدمت بسیجیان در سمنان/ از توزیع هزاران بسته معیشتی تا برپایی کلینیک دامپزشکی+ تصاویر

خبرگزاری فارس- لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: هفته بسیج در شهرهای مختلف استان سمنان با برنامه‌های مختلفی همراه بود که همچنان نیز ادامه دارد.

بسیجیان با اجرای طرح‌های مختلفی، سعی کردند تا گوشه‌ای از خدمات نهاد مقدس بسیج را به تصویر بکشند و بدون شک این تلاش‌ها در تمام روزهای سال ادامه خواهد شد.

گل‌باران مزار شهدای سمنان

گل‌باران مزار شهدای آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) و حرم امامزاده اشرف (ع) شهرستان سمنان انجام شد.

به مناسبت هفته بسیج، مزار شهدای شهرستان سمنان توسط جمعی از پاسداران، کارکنان بنیاد شهید شهرستان سمنان و بسیجیان گل‌باران شد.

اهدای ۳۵۵ بسته معیشتی به نیازمندان جنوب شهر

اهدای ۳۵۵ بسته معیشتی و دو سری جهیزیه توسط پایگاه حضرت سکینه (س) و شورای محله اسلامی سرداران شهید شهرستان سمنان به نیازمندان جنوب شهر سمنان انجام شد.

به بهانه هفته بسیج مستضعفین و هم‌زمان با سراسر کشور، ۳۵۵ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۵۵ هزار تومان که شامل روغن، رب گوجه فرنگی، برنج، مرغ، قند و شکر، حبوبات، ماکارونی و سویا بود، بین افراد نیازمند جنوب شهرستان سمنان توزیع شد.

همچنین دو سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، لباس‌شویی، فرش، گاز، پتو، ظروف چینی، جاروبرقی و... نیز به نیازمندان اهدا شد.

اهدای کلاه ایمنی به بسیجیان فعال سمنان

به مناسبت هفته بسیج، کلاه ایمنی به بسیجیان فعال شهرستان سمنان اهدا شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سمنان با حضور در سپاه ناحیه سمنان، از 12 نفر از بسیجیان فعال که در امور راهنمایی و رانندگی فعال بودند، با اهدای لوح و کلاه ایمنی تقدیر کرد.

میز خدمت محله‌های اسلامی سمنان

به مناسبت هفته بسیج، نشست تخصصی و میز خدمت محله‌های اسلامی شهرستان سمنان برپا شد.

نشست تخصصی و میز خدمت محله‌های اسلامی شهرستان سمنان با حضور فرمانده سپاه ناحیه سمنان، شهردار سمنان و شهرداران مناطق سه‌گانه شهری سمنان و رؤسای محلات اسلامی شهرستان سمنان برپا شد.

در این نشست تخصصی، مشکلات و موانع پیش روی شوراهای محله‌های اسلامی شهرستان سمنان برسی و در جهت رفع موانع و مشکلات بحث و تبادل‌نظر شد.

افتتاح کلینیک سیار دامپزشکی در سمنان

کلینیک سیار دامپزشکی بسیج مهندسین سپاه ناحیه سمنان با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان سمنان آغاز به کار کرد.

سیدحسین موسوی، مسؤول بسیج مهندسین سپاه ناحیه سمنان گفت: در این هفته، ۸۰۰ رأس دام سبک و سنگین دامداران نیازمند و زیرپوشش کمیته امداد در روستاهای شهرستان سمنان به‌صورت رایگان معاینه شد و این دام‌ها خدمات دامپزشکی دریافت کردند.

برگزاری سومین مرحله از رزمایش مواسات در سمنان

در هفته بسیج در شهرستان سمنان، ۱۰ هزار بسته معیشتی با میانگین ارزش ریالی ۴۰۰ هزار تومان توزیع شد.

همچنین هشت سری جهیزیه با میانگین قیمت هر سری ۲۵ میلیون تومان و ۱۶ قلم جنس تقدیم نیازمندان شد.

راه‌اندازی کاروان آوای خدمت

کاروان آوای خدمت هم در هفته بسیج در شهرستان سمنان به راه افتاد.

تلاش برای نیل به شعار «سمنان؛ پایتخت کتاب» با کتاب همسر شهید

مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان از برگزاری مسابقه ـ«کتاب بانو» ویژه بانوان شهر سمنان با هدف تلاش برای نیل به شعار «سمنان؛ پایتخت کتاب» خبر داد.

سمیه قاسمی افزود: در راستای حرکت به‌سوی اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نیل به شعار «سمنان؛ پایتخت کتاب»، مدیریت بانوان و خانواده شهرداری سمنان با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، مسابقه کتاب را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: برای این مسابقه، کتاب جذاب «یادت باشد» که دربرگیرنده خاطرات یکی از شهدای مدافع حرم از زبان همسرش بوده و مورد اقبال عمومی واقع شده و به چاپ ۱۲۲ رسیده، انتخاب شده است.

به گفته مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان، بانوان پس از مطالعه این کتاب باید به ۶ سؤال مطرح‌شده که در کانال مجازی بانوان شهر اخلاق @ladiesofsemnan درج ‌شده است، پاسخ داده و جواب‌ها را به آی‌دی @mehrbanoohayeshahr ارسال کند.

مشاور رسانه‌ای شهردار سمنان از اتخاذ تمهیدات لازم برای تهیه این کتاب خبر داد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و همچنین شرایط بیماری کرونا و تعطیلی‌ها، دو روش رایگان و بدون مراجعه حضوری در نظر گرفته شده است.

قاسمی بیان کرد: در روش اول، بانوان با عضویت در سامانه سیوا و جمع‌آوری زباله خشک می‌توانند کتاب را درب منزل در ازای تحویل زباله خشک تحویل بگیرند.

به گفته وی، در روش دوم هم بانوان می‌توانند با نصب اپلیکیشن کتابخانه باران از بازار، عضو این کتابخانه شده و کتاب را که توسط پیک‌های کتابخانه به درب منزل آنها برده می‌شود، به امانت گرفته و مطالعه کنند.

مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان گفت: خریداری کتاب از کتاب‌فروشی خلاق در خیابان سعدی یا دانلود آن از طاقچه نیز دیگر راه‌های دسترسی به این کتاب زیباست.

قاسمی خاطرنشان کرد: البته بانوان در سایر نقاط استان سمنان هم می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند تا پاسخ‌های صحیح را برای ما ارسال کنند و به قید قرعه به ۱۰ نفر کارت هدیه اهدا خواهد شد.

چالش بزرگ اهدای زندگی در سمنان

چالش بزرگ اهدای زندگی تا سیزدهم آذرماه در استان سمنان برگزار می‌شود.

مجتبی رضایی، از تکواندوکاران استان سمنان و قهرمان جهانی این رشته گفت: چالش بزرگ اهدای زندگی تا سیزدهم آذرماه ویژه همه هم‌وطنان برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این چالش، برای شرکت در قرعه‌کشی باید شرایطی را داشته باشند که ارسال فیلم حداکثر 30 ثانیه از وضع بحرانی خون در کشور و دعوت دوستان به این چالش ترجیحاً هنگام اهدای خون و انتشار فیلم در صفحات شخصی شرکت‌کنندگان به‌صورت پست و استوری به همراه پوستر چالش و هشتگ (#چالش-بزرگ- اهدای- زندگی) از جمله آنهاست.

این ورزشکار همچنین افزود: شرکت‌کنندگان باید صفحه @taekwondosemnan کمیته فرهنگی تکواندوی سمنان را در پست منشن و در استوری تگ کنند.

او تصریح کرد: به نفرات برگزیده این چالش جوایزی همچون سه جایزه یک میلیون ریالی اهدا می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: قرعه‌کشی و اعلام اسامی برگزیدگان این چالش در روز شنبه، 15 آذرماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول