اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دادگاهی در ونزوئلا 6 آمریکایی را به حبس محکوم کرد

دادگاهی در ونزوئلا ۶ فرد آمریکایی را که در زیرمجموعه شرکت نفت دولت ونزوئلا فعالیت می‌کردند، به جرم فساد مالی به هشت تا سیزده سال حبس محکوم کرد.

دادگاهی در ونزوئلا 6  آمریکایی را به حبس محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی در ونزوئلا، روز پنجشنبه ۶ مقام سابق پالایشگاه آمریکایی «سیتگو» در خاک این کشور را به جرم فساد مالی به تحمل حبس محکوم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله»، پنج نفر از این افراد به هشت سال و ده ماه حبس و «خوزه پریرا» رئیس وقت این شرکت آمریکایی به سیزده سال و هفت ماه حبس محکوم شدند.

پلیس کاراکاس بهمن ماه سال گذشته این ۶ مقام اجرایی شرکت سیتگو، زیرمجموعه آمریکایی کمپانی نفتی دولت ونزوئلا را بازداشت کرد. این افراد پیش‌ از آن به اتهام پول‌شویی، توطئه‌چینی و اختلاس در حبس خانگی به سر می‌بردند.

«الیوت آبرامز» نماینده آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، همان موقع این اقدام را «ظالمانه و غیر قابل توجیه» عنوان کرد و گفت این افراد «توسط مأموران اطلاعاتی رژیم [ونزوئلا] از محل حبس خانگی خود برده شده‌اند و به باور ما به زندان هلیکوید منتقل شده‌اند».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز شنبه آزادی این زندانیان آمریکایی را خواستار شده بود. به گفته پامپئو، آن‌ها حین شرکت در نشستی تجاری در کاراکاس توسط مأموران امنیتی نقاب‌دار، به اشتباه بازداشت شده و به یکی از خطرناک‌ترین زندان‌های ونزوئلا منتقل شدند.

روابط دیپلماتیک کاراکاس و واشنگتن سال گذشته میلادی پس از اقدام دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا و تلاش برای خلع «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از قدرت، به طور کامل قطع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول