اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اصلاح ساختار سازمان تأمین اجتماعی در مجلس پیگیری می‌شود

عضو هیأت اندیشه‌ورز بسیج کارگران و کارخانجات کشور از تلاش‌های این تشکل برای برقراری توازن و تعادل در هیأت امناء سازمان تأمین اجتماعی و پیگیری این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

اصلاح ساختار سازمان تأمین اجتماعی در مجلس پیگیری می‌شود

غلامرضا عباسی عضو هیأت اندیشه‌ورز بسیج کارگران و کارخانجات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص فعالیت‌های این تشکل اظهار کرد: در رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی، در هرموضوعی که دچار مشکل شوند اعم از اخذ تسهیلات بانکی، مالیات، وزارت صنعت و غیره تلاش‌مان بر این است که این موارد در چارچوب قانون حل شود.

وی گفت: یکی از موضوعات بحث شورای عالی کار تعیین بحث حداقل حقوق دستمزد سالیانه کارگران است که از طریق نشست و رایزنی با عزیزانی که در این جلسه شرکت می‌کنند سعی آن را داریم تا نهایت ملاحظه برای تعیین حداقل دستمزد تعیین شود.

عضو هیأت اندیشه‌ورز بسیج کارگران و کارخانجات کشور افزود: یکی از موضوعات مهم ما بحث اصلاح ساختار تأمین اجتماعی است که به طور هیأت امنایی پیش می‌رود و سعی‌مان در این است که در غالب شورای عالی تأمین اجتماعی اصلاحات شکل بگیرد.

عباسی ادامه داد: از ۹ نفری که هم عضو هیأت امناء هستند ۶ نفر دولتی، دو نفر از جامعه کارگری و نفر دیگر نیز نماینده کارفرماها است که آن نیز توسط خود وزیر انتخاب می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه در این شورا نه نظارت داریم و نه توانایی دخالت همین امر باعث ورود ما و مطالبه آن شده است.

عضو هیأت اندیشه‌ورز بسیج کارگران و کارخانجات کشور ابراز کرد: سعی‌مان در این است که مساوات در این ساختار شورایی از سه جهت دولت،کارفرما و کارگر رعایت شود و آن را از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می‌کنیم.

عباسی در خصوص دیگر پیگیری این تشکل نیز عنوان کرد: همچنین اصلاح قانون کار هم از منظر قانون کار و هم از منظر کارفرما که از سال ۶۹ تا به اکنون ثابت مانده از دیگر پیگیری‌ها در این هیأت اندیشه‌ورز است.

وی در پایان در خصوص وضعیت معیشتی کارگران نیز خاطرنشان کرد: در خصوص کرونا و کمک‌های مؤمنانه نیز به جد پیگیر بر طرف کردن مشکلات موجود هستیم و از همین‌رو مذاکرات جدیدی را با دولت با جدیت شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول