اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پاکستان خواستار کاهش خشونت و تأمین آتش‌بس در افغانستان شد

وزیر امور خارجه‌ پاکستان در دیدار همتای افغان خود با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان خواستار برقراری آتش‌بس در این کشور شد.

پاکستان خواستار کاهش خشونت و تأمین آتش‌بس در افغانستان شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «شاه‌محمود قریشی»، وزیر امور خارجه‌ پاکستان سطح بالای خشونت‌ها در افغانستان را محکوم کرد و خواستار کاهش فوری خشونت و تأمین آتش‌بس در این کشور شد.

قریشی این اظهارات را در دیدار با محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در شهر نیامی، پایتخت نیجریه مطرح کرده است.

وزارت خارجه‌ افغانستان امروز (جمعه، ۷ آذر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار در مورد موفقیت روند صلح، برنامه همه‌جانبه برای بازگشت باعزت مهاجران افغان، اتصال منطقه‌ای و رسیدگی به مشکلات تجاری میان دو کشور گفت‌وگو کرده‌اند.

اتمر در این دیدار نقش کشورهای منطقه و همسایه به‌ویژه پاکستان را در موفقیت روند صلح مهم دانست و بر تقویت همکاری‌ها تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف تصمیم گرفته‌اند که با درنظرداشتن مکانیسم‌های موجود همکاری دوجانبه و توافقاتی که در جریان سفر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به کابل صورت گرفته است، کمیته‌های کاری دو کشور به اقدامات‌شان سرعت بدهند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در ۲۹ آبان در یک سفر رسمی یک روزه به کابل آمد. عمران خان پس از دیدار با اشرف غنی، با او در یک نشست خبری مشترک حضور یافت.

خان در این نشست خبری گفت که به کابل آمده است تا اطمینان بدهد که دولت او هر آنچه را که در توان داشته باشد، به مردم افغانستان در راستای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس کمک خواهد کرد.

از سویی دیگر نیز، وزیر امور خارجه پاکستان درحالی خواستار کاهش فوری خشونت و تأمین آتش‌بس در افغانستان شده است که خشونت‌های فزاینده در بخش‌های مختلف افغانستان همواره از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

روز سه‌شنبه (۳ آذر) در دو انفجار پی در پی مین در شهر بامیان، دست‌کم ۱۸ نفر کشته و حدود ۶۰ نفر زخمی شدند. انفجار مین در بامیان که کانون امنیت افغانستان دانسته می‌شود، در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول