اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم جزو استان های برتر در جشنواره «علمدار»

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش ‌و پرورش استان قم از تداوم دریافت آثار دانش آموزان و فرهنگیان استان برای مشارکت گسترده تر در نخستین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار»، یادواره نخستین سالگرد سردار شهید سلیمانی خبر داد.

قم جزو استان های برتر در جشنواره «علمدار»

اکبرعلی بابایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نفوذ معنوی سردار شهید سلیمانی در قلب و جان همه مردم و آزادیخواهان اظهار کرد: توجه به سیره و مکتب این سردار دل ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار فرهنگی و تربیتی در وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استانی تعریف شده است.

وی افزود: بر این اساس، برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» برای فرهنگیان (اعم از آموزشی و اداری) و دانش آموزان سراسر کشور و با محوریت اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت و همچنان ادامه دارد.

 

ارسال اثر به جشنواره «علمدار» تا پانزدهم آذر ماه

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش ‌و پرورش قم ادامه داد: قم جزو استان های برتر مشارکت کننده در این جشنواره و یکی از 15 استانی است که تاکنون بیش از 700 اثر به جشنواره «علمدار» ارسال کرده اند و البته ارسال آثار تا پانزدهم آذر ماه تمدید شده است.

بابایی با بیان اینکه تاکنون بیش از 30 هزار اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است، بیشترین استقبال را مربوط به دوره ابتدایی عنوان و اضافه کرد: جشنواره «علمدار» در رشته های شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره نویسی، خوشنویسی و نقاشیخط ویژه فرهنگیان، نقاشی، نامه ای به سردار سلیمانی و دکلمه خوانی برای دانش آموزان دوره ابتدایی و نقاشی، خاطره نویسی، دلنوشته، نامه ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه و داستانک ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

وی گفت: دانش آموزان و فرهنگیان استان قم تا پانزدهم آذر ماه فرصت دارند تا آثار خود را با محوریت موضوعی سردار دل ها از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) و یا کانال اختصاصی این جشنواره به نشانی alamdar99@ ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش ‌و پرورش قم با اشاره به اینکه محدودیتی در ارسال آثار وجود ندارد یادآور شد: هر شرکت کننده می تواند در تمام بخش های مربوط به خود در این جشنواره شرکت و اثر یا آثار خود را ارسال کند، در عین حال که آثار هر بخش به صورت مجزّا داوری خواهد شد.

وی افزود: به نفرات اول تا سوم هر رشته به تفکیک دوره تحصیلی و جنسیت لوح تقدیر و هدایایی تقدیم خواهد شد.

بابایی اعلام نتایج این جشنواره را در دی ماه 1399 و همزمان با ایام نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اعلام و از همه دانش آموزان و فرهنگیان استان قم دعوت کرد تا به پاس رشادت ها و ایثارگری های آن سردار دل ها و برای شناخت و تبیین بیشتر اندیشه والا و سیره متعالی وی، حضوری فعال در این جشنواره داشته باشند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول