اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه دسترسی به 160 روستای کردستان همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه دسترسی به 160 روستای کردستان در شهرستان‌های سقز، بانه و دیواندره به دلیل بارش شدید برف و کولاک همچنان مسدود است.

راه دسترسی به 160 روستای کردستان همچنان مسدود است

 محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: علیرغم تلاش مستمر تیم‌های راهداری بر اثر بارش برف و کولاک سنگین طی 24 ساعت گذشته و استمرار آن راه ارتباطی ۱۶۰ روستا در سه شهرستان استان همچنان مسدود است.

به گفته وی، هم‌اکنون راه 120 روستای سقز، ۲۰ روستای دیواندره و ۲۰ روستای بانه مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه شامگاه دیروز و بامداد امروز به علت بارش سنگین برف عمده تمرکز راهداران استان در محور سقز - دیواندره بود، گفت: صبح امروز نیز با توجه به اعلام نیاز نیروهای کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محور اعزام شدند.

مدرس‌گرجی تاکید کرد: راهداران علیرغم شدت بارش برف و کولاک در شبانه روز گذشته مانع از انسداد مسیر سقزـ دیواندره و بالعکس شدند و امروز با حضور نیروهای کمکی، بخشی از راهداران سقز به راه‌های روستایی اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه ۴۵۰ راهدار در ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار برای ارائه خدمت در فصل زمستان در طرح زمستانه امسال ساماندهی شده اند، گفت: نیروهای راهداری با تمام تجهیزات همزمان با اولین بارش‌ها در 23 راهدارخانه ثابت و 23 راهدارخانه سیار مستقر خواهند شد.

مدرس‌گرجی اظهار داشت: 300 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی جاده‌ها در مواقع بارش اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که نزدیک به دو هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و شش هزار کیلومتر راه روستایی است همچون سنوات گذشته در طرح زمستانه امسال با همکاری پیمانکاران بخش خصوصی این اداره کل در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی هستند.

به گفته وی، به دلیل تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان شامل دیواندره ـ سقز، سقز ـ بانه، سقزـ مریوان، سقز ـ بوکان و با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از مصرف 5 هزار تن شن و ماسه تا این لحظه در محورهای مختلف استان خبر داد و گفت: 40 نفر از مسافرین در راه مانده توسط راهداران در راهداری ها اسکان و بیش از 150 خودرو رهاسازی شده است.

انتهای پیام/2330/71/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول