اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عامل بسیاری از گرانی‌ها نظارت ضعیف دولت است/ به حرمت خون حاج قاسم حرف از مذاکره نزنید

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: عامل بسیاری از گرانی ها نظارت ضعیف نهادهای نظارتی در دولت است.

عامل بسیاری از گرانی‌ها نظارت ضعیف دولت است/ به حرمت خون حاج قاسم حرف از مذاکره نزنید

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی ضمن دعوت همگان به تقوی الهی به موضوع شفاعت اشاره و تصریح کرد: از جمله عواملی که سبب می‌شود که انسان از شفاعت شفیعان محروم شود کفر، شرک، ظلم، دشمنی با اهل بیت و پرداخت نکردن مهریه زن است که همگان باید رعایت کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی به گرانی‌های اخیر بازار اشاره و بیان کرد: بین گرانی و گرانفروشی تفاوت وجود دارد و گرانفروشی هیچ توجیه عقلی و شرعی ندارد و مصداق ظلم فاحش به مردم است و در شرایط سخت کنونی گرانفروشی و احتکار و این قبیل اعمال از اکبر کبائر اجتماعی و زشت ترین گناه جمعی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده از مقابله با گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها در اختیار دولت و از طریق سازمان تعزیرات و نهادهای نظارتی باید صورت بگیرد که مشاهده نمی‌کنیم تاکید کرد: با تصمیمات و اقدامات نادرست هر روز باعث گرانی می‌شوند و همین‌ها خودشان عامل بی ثبات کردن بازار هستند و از مجلس انقلابی انتظار می رود با تدبیر درست و نظارت هوشمند جلوی تبدیل شدن دستگاه‌ها و وزارتخانه ها به بنگاه اقتصادی را بگیرند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: انتظار است قوه قضائیه و دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم قاطعانه ورود کنند و برای بعضی مسببان گرانی اشد مجازات را در نظر بگیرند و جای سوال است توجیه گرانی مرغ کیلوی 30 هزار تومان چیست؟.

صلواتی با بیان اینکه علت این همه مشکلات نتیجه نظارت و ناتوانی و سیاسی بازی است از اقدامات رئیس دادگستری چاروسا در جهت نظارت بر بازار تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: لازم است از اقدامات رئیس دادگستری چاروسا در جهت نظارت بر بازار تقدیر و تشکر می کنم.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه سه کشور اروپایی در یک تقسیم کار شیطانی با آمریکا نقش پلیس خوب  را ایفا می‌کند ادامه داد: بارفتن ترامپ و آمدن بایدن به دنبال اجرای یک نمایش دیگری هستند آنچه هم دشمن را به طمع انداخته ارسال علامت های غلط به جبهه ی غرب است این سه کشور یک بیانیه ی گستاخانه و منافقانه  رابرعلیه ایران صادر کردند و اروپایی ها هم بد عهدند هم بد عمل هستند دوسال  ایران را معطل کردند اروپا و آمریکا نقش عوض می‌کنند. 

صلواتی بیان کرد: در زمان ترامپ اروپایی‌ها کند می‌رفتند و ترامپ تند موضع‌گیری می‌کرد و حالا اروپایی ها تند روی می کنند تا بایدن را عنصر صلح خواه معرفی کنند و با آمدن بایدن مثل اینکه بوی کباب به مشام اروپایی‌ها رسید و دوباره می خواهند بایدن در نقش منجی ظاهر شود.

وی گفت: سوالی که مطرح است این است که چرا دشمن دوباره به طمع افتاد؟ در جواب باید گفت برجام را اوبامای دموکرات امضا کرد و بسیاری از تحریم های اولیه و ثانویه ایران را به آینده حواله داد یک عده ای دل خوش بودند که امضای جان کری تضمین است خسارت زیادی را متوجه ملت و انقلاب کردند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه وقتی ترامپ آمد رویکرد ضد ایرانی که باطن پلید آمریکا بود را به نمایش گذاشت اظهار داشت: این غرب باوران نگاه از ترامپ برداشتند دوباره چشم به اروپا دوختند درحالی که همین غرب باوران در اوایل کارشان می‌گفتند باید از اروپا بگذریم و با کدخدا ببندیم، چون کدخدا بدعهدی کرد، دوباره ایده تعامل با اروپا را مطرح کردند و حالا که بایدن آمد دوباره می خواهند با کدخدا ببندند.

وی بیان کرد: سه گروه فکار عمومی را برای پذیرش این ذلت آماده می‌کنند گروه اول  تئوریسین ها و نظریه پردازان جناح غرب باور و غرب گرا با بزک نمایی دموکراسی غربی و آمریکایی بایدن را غیراز ترامپ و دموکراتها را غیراز جمهوری خواه جلوه می‌دهند؛ گروه دوم اصحاب رسانه و اهل قلم در جبهه غرب اندیش داخلی که با پرو پاگاندای رسانه ای و انگاره سازی های غلط و تصویر سازی های کاذب و دوگانه سازی های فریبنده به کمک تئوریسین های جناح خود آمدند و در صدد هستند ذات خبیث شیطان بزرگ را خوب جلوه دهند؛ گروه سوم" آن دسته از تصمیم سازان و برنامه ریزان و مدیرانی هستند که با ارسال پیام های خرسندی و شعف با انفعال دیپلماتیک در روابط با کشورهای دیگر پیامهای غلط ارسال می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا تصریح کرد: متاسفانه روابط راهبردی ایران با چین معطل مانده و روابط کشوری های همسایه از اولویت برخوردار نیست ویک عده معطل حضور بایدن در کاخ سفید و دل در گرو بازگشت مجدد آمریکابه برجام دارند همین انفعال و معطل سازی این سه گروه باعث شد تا اروپایی ها به طمع بیفتند و این بیانیه گستاخانه را صادر کند و اگر اقدامات این سه گروه ادامه داشته با سند آژانس گام بعدی برمی‌دارد و این در شرایطی است که بایدن گرفتار انتخابات آمریکاست و تا سرکار بیاید با کشوری لجام گسیخته از نظر اقتصادی اجتماعی و بهداشتی و سیاسی روبه رو است و همگان بدانند با این همه عبرت و تجربه جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی و در هیچ موقعیتی  یا در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: کسانی که دم از تفاوت بایدن و ترامپ و مذاکره برجامی می‌زنند باید جواب دهند تکلیف عوامل مسبب و مباشر در جنایت جنگی و خلاف حقوق بین المللی در ترو بزدلانه سردار شهید سلیمانی چیست ؟ انتظار حداقلی امت انقلابی این بود که این غرب گرایان به حرمت خون مطهر شهید سلیمانی و بدن تکه تکه و سوخته سردار حرف از مذاکره با شیطان بزرگ نزنند و با این ادبیات سازش و مذاکره نمک بر زخم ملت نپاشند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: امت سختی ها را تحمل می‌کنند ولی به حرمت داغ بر دل نشسته ی سردار سلیمانی حرف از مذاکره با شیطان بزرگ نزنید و همین که این داغ سردار در دوران شما بردل امام و امت نشست بس است ازاین بیشتر نمک بر زخم نپاشید و ما امت حزب الله به غرب گرایان و غرب باوران می گوییم بایدن از اقدام ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی حمایت کرد و این مردم این را فراموش نکردند و بدانید نسل انقلاب و مردم انقلابی و پیروان مکتب سلیمانی به عقب باز نخواهند گشت.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول