اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هشدارهای «کرونایی و جوی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد/احتمال هر پیشامدی با 150 تا 200 میلی‌متر باران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت بررسی شده و از اوایل بعد از ظهر شنبه تا عصر یک‌شنبه بارش ۱۵۰ میلی‌متر تا ۲۰۰ میلیمتری در استان بسیار معنادار است.

هشدارهای «کرونایی و جوی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد/احتمال هر پیشامدی با 150 تا 200 میلی‌متر باران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت سالگرد رحلت حضرت معصومه که موجب برکت برای کشور است با تشکر از صدا و سیما و رسانه‌ها در هنگامه کرونا و بحران‌ها اظهار کرد: ما مسوول هستیم و هیچ کدام هم پروازی نیستیم و وظیفه داریم پای کار باشیم اما شما رسانه‌ها وظیفه ندارید و پای کار هستید و نقدهایتان هم دلسوزانه است.

وی در خصوص بارندگی‌های شدید پیش رو گفت: با اطلاعات تصمیم می‌گیریم وضعیت بررسی شده و از اوایل بعد از ظهر شنبه تا عصر یک‌شنبه بارش ۱۵۰ میلی‌متر تا ۲۰۰ میلیمتری در استان بسیار معنادار است.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: آبگرفتگی در همه معابر را داریم و شهرستان‌هایی داریم که وضعیت سخت‌تر است اما همه باید پای کار باشند و مردم در مسیر رودخانه‌ها قرار نگیرند و خودروها را در جاهای خطرناک نبرند که متاسفانه گاه افراد با عکس سلفی طعمه سیل شده‌اند. 

وی با تاکید بر این که آب گرفتگی و سیلاب قابل تصور است و مردم باید از جان خود مراقبت کنند افزود: هر چند همه دستگاه‌های امدادی ما پای کار هستند اما آن چه قابل اهمیت است توجه کامل مردم به هشدارهای ستاد بحران خواهد بود. 

کلانتری افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی خطر صاعقه هم جدی است که مردم بیرون نباشند، راهداری همه امکانات را ساماندهی کرده و ذخیره سازی ۱۲۰۰ تن نمک و شن قابل اهمیت است به هر صورت سایر مناطق باید کمک کار مناطق سردسیری باشند چون که این جا برفگیر است و مشکلات بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: عشایر به شدت محتاج همکاری ما هستند هر چند در بهار همه سر وقت آن‌ها می‌روند و میهمان آن‌ها می‌شوند! اما امروز آن‌ها به کمک ما نیاز دارند.

استاندار گفت: مناطق محروم و روستایی در زیلایی و مارگون و پیچاب و قلعه رییسی و دیشموک در اولویت قرار داده شوند چون صعب‌العبور هستند اما باید خود مردم نیز رعایت کنند.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر باید به آماده‌باش و عملیاتی باشند نباید برای ورود آن‌ها زنگ بزنیم و التماس کنیم تا از خانه وارد عمل شوند بلکه باید کاملا در حال آماده‌باش باشند.

کلانتری گفت: احتمال آبگرفتگی در شهرهای مختلف استان هست شرکت برق و گاز اعلام آمادگی کامل کرده‌اند بر اثر اتصالی‌هایی که رخ می‌دهد باید برق استان تیم واکنش سریع برای وصل برق داشته باشند تا در بارندگی سنگین تاریکی نداشته باشیم.

استاندار گفت:  نکته حایز اهمیت آب منطقه‌ای بحث رهاسازی به موقع و کارشناسی شده آب است که خسارات زیادی خواهد داشت و زمانی موثر است که به موقع باز شود هر چند در سال‌های گذشته به موقع عمل شد. 

وی در ادامه به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: تذکر کرونایی این که تجمعات و کارهای اداری در هفته آینده نداشته باشیم یکی از جاهایی که بررسی صورت گرفته بنیاد مسکن و تجمعات آن است باید در سراسر استان تدبیری داشته باشند تا تجمعی نداشته باشید و البته ماشین آلات آن‌ها هم در بحران بارندگی وارد کار شوند.

استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود در ستاد بحران استان گفت: نکته حائز اهمیت در همه شهرها این است که حفاری‌ها باید با صورت جلسه داشته باشد و هیچ گونه حفاری بدون مجوز نداشته باشیم ناهماهنگی‌ها به مردم آسیب نرساند و اگر موردی باشد که دستگاهی بدون هماهنگی اقدامی کرده باشد به ما گزارش شود.

کلانتری گفت: قابل توجه همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی که شامل تعطیلات اعلام شده نیستند بلکه سرعت کار دستگاه‌های خدمات‌رسان در بحران بیشتر باید شود.

وی افزود: شورای مدیریت بحران پای کار باشند و کشیک‌ها باید پابرجا باشد سرزده از این دستگاه‌ها در ساعات مختلف شبانه‌روز بازدید می‌کنیم و تک تک لیست‌های کشیک همه دستگاه‌ها را می‌خواهم زیرا در شرایط خاص فرصت اهمال نداریم.

استاندار در خصوص محدودیت‌ها هم گفت: تدابیر دولت این است که در هفته پیش رو در مناطق قرمز مدیران پای کار باشند اما ادارات تعطیل باشند مگر جاهایی که نیاز به حضور باشد برخی کارها را دو هفته دیگر هم می‌توان اجرا کرد و طبق ابلاغیه ستاد ملی به دستگاه‌های استان ابلاغ می‌کنیم. 

وی گفت: آن چه حایز اهمیت است ترددها باید به شدت کاهش پیدا کند تا شاهد وقفه در زنجیره این ویروس باشیم واقعیت این است که تلفات زیادی تاکنون در دنیا و کشور و استان داده شده است.

استاندار با قدردانی از همکاری خوب نیروی انتظامی و پلیس استان گفت: اقدامات خوب پلیس استان در شبکه خبر به نمایش درآمد.

وی یادآور شد: هدف اصلی کم کردن ترددها و رفت و آمدهاست در یک نشست که ۱۱ نفر به عیادت بیمار رفته بودند ۱۰ نفر از آن‌ها کرونا گرفتند که زنگ خطری برای شب نشینی‌ها و عیادت‌هاست.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول