اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: از تمام ظرفیت‌ها برای مبارزه با بیماری کرونا استفاده نشده است

زهرا شیخی گفت: متاسفانه از تمام ظرفیت‌ها برای مبارزه با بیماری کرونا استفاده نشده و با وجود درخواست های متعدد از کمیسیون بهداشت مجلس کسی در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور ندارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: از تمام ظرفیت‌ها برای مبارزه با بیماری کرونا استفاده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین نشست تخصصی کمیته های تدوین برنامه دولت سیزدهم، موسوم به دولت مردمی و تحول گرا با موضوع نقد و بررسی مدیریت کرونا در کشور با حضور زهرا شیخی مبارکه سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رسول خضری عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجالس نهم و دهم به همت جامعه اسلامی مدیران برگزار شد.

زهرا شیخی با اشاره به وضعیت نامطلوب بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با بیماری کرونا استفاده نشده و با وجود درخواست های متعدد از کمیسیون بهداشت مجلس کسی در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور ندارد. ما معتقدیم که نباید بدون توجه به ظرفیت های علمی موجود در داخل کشور صرفا گوش به سازمان بهداشت جهانی سپرد و به جان مردم را به خطر انداخت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: اهمیتی که چین برای طب سنتی قائل شده است بسیار بالاست. در سیاست کلان آنها هدفگذاری شده است که طب سنتی و طب غربی ادغام شوند. در این کشور 70 سال است که طب سنتی جزء رشته های تخصصی است. با توجه به آنکه ایران در طب سنتی سابقه طولانی دارد و همچنان کتاب قانون ابن سینا در سطح جهان تدریس می شود. نباید از ظرفیت های موجود به بهانه برخی دستورالعمل های بدون پشتوانه خارجی چشم پوشی کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حاشیه سازی های اخیر در وزارت بهداشت افزود: اکنون فرصت حاشیه سازی نیست و در رابطه با موضوع استعفای یکی از معاونان وزیر بهداشت نیز معتقد هستیم که این اقدام فرار به جلو بوده و ایشان در مسیر عزل شدن قرار داشته است. خوشبختانه مردم هوشیار هستند و اجازه نمی دهند افرادی که سو نیت دارند آرامششان را سلب کنند.

در ادامه رسول خضری با تایید صحبت های زهرا شیخی نماینده اصفهان، با اشاره به دو مقوله پیشگیری و درمان در رابطه با کرونا گفت: تمام تلاش مسئولین امر باید بر این موضوع استوار باشد که از ابتلای مردم به بیماری پیشگیری شود. هر میزان که برای این موضوع هزینه شود و مردم مورد آموزش قرار گیرند موجب کاهش هزینه ها در حوزه درمان خواهد شد.

خضری اضافه کرد: هزینه ها در زمینه درمان کرونا چاه ویلی است که متاسفانه تمامی ندارد و بودجه بسیار بالایی را طلب می کند. لذا بسیار بیشتر از وضعیت فعلی باید  آموزش در زمینه پیشگیری کرونا  تقویت شود.  بحث استفاده از ماسک، رعایت فاصله حداقل دو متری و محدود کردن دورهمی های خانوادگی از جمله مواردی است که در عین سادگی می تواند تاثیر بسزایی بر مدیریت و کنترل بیماری بگذارد، لذا تاکید ما بر این است که اول پیشگیری صورت گیرد تا کار درمان به حداقل ممکن برسد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس دهم خاطرنشان کرد: در بین کشورهای دنیا از لحاظ مرگ و میر جزء 10 کشور اول هستیم و این خود موید آن است که باید رویکردمان را تغییر دهیم. مدیریت بحران کرونا در کشور متاسفانه ضعف هایی دارد که باید برطرف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول