اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز مرحله جدید رزمایش مومنانه با رمز حاج قاسم سلیمانی

پس از توزیع 110 هزار بسته معیشتی و کمک 330 میلیارد ریالی زنجانی‌ها، مرحله سوم رزمایش مومنانه با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و طرح محله‌محور آغاز شده است.

آغاز مرحله جدید رزمایش مومنانه با رمز حاج قاسم سلیمانی

خبرگزاری فارس - لشکر سلیمانی ها؛ ویژه نامه هفته بزرگداشت بسیج، از زنجان؛ با شیوع کرونا در کشور و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، مقام معظم رهبری پیشنهاد برگزاری رزمایشی با عنوان «کمک‌های مومنانه» برای رساندن بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند در سرتاسر کشور دادند که تاکنون هزاران بسته شامل مواد غذایی و بهداشتی همراه با کمک‌های نقدی در بین مردم توزیع شده است .

در این روز‌های کرونایی کمک مومنانه خیران و گروه‌های مردمی برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تفرش صحنه‌های کم نظیری از همدلی، نوع دوستی و مهربانی را به نمایش گذاشته‌اند و برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا دست به کار شدند.

در زنجان این رزمایش با محوریت مساجد و نواحی مقاومت بسیج با استقبال خیران بلند همت آغاز شده و همه روزه از اقصی نقاط شهر زنجان کمک‌های خداپسندانه‌ای روانه منازل نیازمندان و مستمندان می‌شود.

هدف از این پویش، فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه‌ اسلامی عنوان شده است و در دو مرحله قبلی که این طرح به اجرا در آمده حضور و مشارکت خیرین قابل تقدیر بوده است.
فعالیت هیئات مذهبی، موکب‌ها، آشپزخانه‌ها، مساجد، صندوق‌های قرض‌الحسنه، خادمین الشهدا و... و استفاده از نذورات، قربانی‌ها، اطعام، اربعین، حجاج و... در جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم و تهیه بسته‌های معیشتی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش،اجاره بها، اشتغالزا و... در کنار خدمات تخصصی از صحنه‌های زیبایی بود که در رزمایش مومنانه خلق شد.

مردم زنجان الگو در کمک به نیازمندان

در دو مرحله نخست اغلب کمک‌ها به صورت نقدی و یا شاید بسته‌های غذایی بود که بنا به گفته مسؤولان در مرحله سوم این کمک‌ها به صورت هدفمند توزیع خواهد شد، همچنان که چند روز قبل در قالب رزمایش مومنانه چند دستگاه تب لت بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در حاشیه آغاز این رزمایش ضمن اشاره به الگو شدن کمک‌های مردم زنجان در رزمایش مومنانه اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و فرمان رهبری برای دستگیری و مواسات با نیازمندان، مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار زنجان وارد عمل شده و در قالب رزمایش کمک مومنانه به یاری نیازمندان شتافتند.
آیت‌الله شیخ علی خاتمی گفت: رزمایش کمک مومنانه یوم‌العباس زنجانی‌ها نشان داد که مردم زنجان در خط مقدم ولایت مداری قرار داشته و کار توام با بصیرت را انجام می‌دهند.

آیت الله خاتمی بر ضرورت تقویت کمک مومنانه در استان تاکید کرد و گفت: بصیرت مردم زنجان در کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا بر همگان روشن شد.

 وی با اشاره به اینکه مشکل معیشتی مردم باید به همت خیرین و مسؤولان حل شود، گفت: در قرآن کریم نیز کمک به نیازمندان عبادت شمرده شده است.

استاندار زنجان نیز با اشاره به کمک بی‌شائیه خیرین در اجرای رزمایش مومنانه بیان کرد: تا به امروز کرونا ویروس حوزه خدمات را اگر چه با مشکل مواجه کرده است، اما تولید و اشتغال و فعالیت‌ها ادامه دارد.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه در مقابله با کرونا و کمک به نیازمندان همه زنجانی‌ها پای کار بودند و کمک‌های بسیار خوبی جمع‌آوری شد، اضافه کرد: مردم و خیرین زنجانی در یوم‌العباس امسال حماسه جدیدی در کشور خلق کردند، حماسه‌ای که در رفع نیاهای نیازمندان ماندگار شد.

وی تصریح کرد: امسال زنجانی‌ها مراسم بزرگ یوم‌العباس را به خوبی کنترل و مدیریت کردند و از بروز یک فاجعه انسانی که منجر به ابتلا، بستری و مرگ ناشی از بیماری کرونا در کشور می‌شد، جلوگیری کردند و منابع خیریه‌ای را به مقابله با بیماری کرونا سوق دادند.

کمک 330 میلیارد ریالی زنجانی‌ها

استاندار زنجان از کمک 330 میلیارد ریالی زنجانی‌ها در مقابله با کرونا خبر داد و افزود: اجرای طرح رزمایش مومنانه به منظور عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد ومردم و خیرین زنجانی نیز همچنان در صحنه کمک حضور دارند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز با اشاره به اجرای رزمایش مومنانه در استان زنجان با همکاری پایگاه‌های بسیج گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا همه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های بسیج اقشار، مردم و بسیجیان همانند دوران دفاع‌مقدس با همه توان وارد میدان شده‌اند.
 

سردار جهانبخش کرمی گفت: در همین راستا ۲۲۰ هزار بسته معیشتی با همکاری دستگاه‌ها و نهادها جمع‌آوری و توزیع و همچنین ۱۵۹ سری جهیزیه نیز با همکاری مسؤولان تهیه و به نوعروسان اهدا شده است.

کرمی با یادآوری اینکه گروه‌های جهادی فعالیت خود را در زمان شیوع ویروس کرونا متوقف نکرده و امروز شاهد فعالیت بیش از ۹۰۰ گروه جهادی در شهرستان زنجان هستیم، تصریح کرد: خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار یکی از وظایف گروه‌های جهادی است که در این شرایط این وظیفه بیش از گذشته پررنگ‌تر شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه همزمان با هفته بسیج نیز رزمایش مومنانه اجرایی شد، گفت: این مرحله از رزمایش مومنانه، به صورت همزمان در سراسر کشور به اجرا گذاشته شد.

اجرای طرح کمک مومنانه حاج قاسم سلیمانی

وی افزود: در این رزمایش که شاهد برگزاری آن بودیم، بیش از ۱۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی با همت بسیجیان و پایگاه‌های مقاومت در بین نیازمندان توزیع شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان همچنین با بیان اینکه امروز شاهد آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و طرح محله‌محور در استان زنجان هستیم، تصریح کرد: ضرورت اجرای این طرح به این خاطر است که طرح مذکور قرار است از سفیدپوشان نظام سلامت پشتیبانی کرده و کمک‌حال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

سردار کرمی گفت: در این روزها که عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را تامین می‌کنند، رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده جامعه فراهم کرده تا در این روزهای سخت هم با همدلی در کنار آنها باشیم.

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان زنجان گفت: ستاد مذکور بانک اطلاعاتی افراد نیازمند و قشر آسیب پذیر استان را جمع‌آوری و اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، گوشت قرمز و مرغ از ابتدای شیوع ویروس کرونا کرده است.

رحمان هادی‌نژاد تصریح کرد: این خدمات رسانی در راستای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب و در قالب رزمایش کمک مومنانه با هدف کمک به تامین معیشت خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا ارائه شده است.

توزیع 8 هزار بسته لوازم‌التحریر در زنجان

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان زنجان افزود: از اول سال تاکنون 70 هزار بسته ارزاق و 400 تن مرغ، 60 جهیزیه و 8 هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته نیز 6 تن مرغ و 8 هزار بسته لوازم بهداشتی شامل ماسک و ضدعفونی کننده نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز با اشاره به اجرای دو مرحله رزمایش کمک مومنانه توسط کمیته امداد زنجان گفت: در رزمایش مرحله اول و دوم و طرح‌های اطعام و احسان حسینی قریب به 80 هزار بسته معیشتی و بیش از ۲۶۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تهیه و با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.
هدایت صفری با اشاره به اینکه اجرای مرحله سوم رزمایش مومنانه با اهدای کمک‌ها به صورت تخصصی اجرایی خواهد شد، تصریح کرد:  در همین راستا 2 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و 280 دستگاه تب لت و گوشی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.
وی افزود: مردم شریف و خیران نیکوکار استان می‌توانند با واریز کمک‌های خود از طریق شماره کارت ۰۴۲۰-۵۰۰۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و یا از طریق شماره‌گیری کد مهربانی #۰۲۴*۸۸۷۷* با تلفن همراه در این پویش معنوی  مشارکت کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول