اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عامل عملیات‌های تروریستی کیست؟/ جلسات منظم کاخ سفید و تل‌آویو برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

ترور دانشمندان هسته‌ای هر چند با عاملیت موساد اتفاق افتاده است اما پروژه‌ای است که ۲ ضلع دیگر هم دارد.

عامل عملیات‌های تروریستی کیست؟/ جلسات منظم کاخ سفید و تل‌آویو برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز در گزارشی به عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشور پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

سال ۹۷ منابع اسرائیلی اعلام کردند «موساد» سازمان جاسوسی اسرائیل تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما این عملیات موفق نبوده است. در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیش‌تر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده‌مهابادی» را که مسؤول رآکتور اتمی تهران است ترور کنند. 

این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیش‌تر ترور شدند یا سوء‌قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملان موساد اجرا شده است. مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت. محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که بنیامین نتانیاهو نام او را مستقیما در سال ۲۰۱۸ به زبان آورده و ادعا کرده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است. علاوه بر این، سبک ترور نیز بیانگر آن است که این اقدام از سوی موساد برنامه‌ریزی و اجرا شده است. 

ترور دانشمندان هسته‌ای هر چند با عاملیت موساد اتفاق افتاده است اما پروژه‌ای است که ۲ ضلع دیگر هم دارد؛ اول آمریکا که سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال ایران تابعی از سیاست‌های آمریکا در مواجهه با ایران است. مطمئنا درباره این ترور هماهنگی‌های لازم میان مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا شکل گرفته است؛ همان‌گونه که در ترورهای پیشین دانشمندان هسته‌ای نیز مقامات آمریکایی به صورت مستقیم در جریان این ترورها بودند. پروژه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران پس از فتنه ۸۸ و در دولت اوباما آغاز شد. 

جلسات منظم کاخ سفید و تل‌آویو برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

سال ۱۳۹۰ «دیوید سنجر» روزنامه‌نگار روزنامه نیویورک‌تایمز در واشنگتن که ارتباط نزدیکی با محافل اطلاعاتی و مقامات کاخ سفید دارد، در کتاب خود به نام «مواجهه و اختفا» از برنامه‌های مشترک کاخ سفید و تل‌آویو برای حمله سایبری و انجام ترورهای گوناگون در ایران خبر داد. یکی از مهم‌ترین حقایقی که در این کتاب به آن پرداخته شده، جلسات منظم کاخ سفید و تل‌آویو برای پیگیری ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است؛ مسأله‌ای که در کتاب ۲ تن دیگر از روزنامه‌نگاران نزدیک به محافل صهیونیستی و کاخ سفید نیز بیان شده است. سال‌هاست موساد و آژانس‌های اطلاعاتی غرب دانشمندانی را که برای به دست آوردن فناوری و قطعات مورد نیاز ایران برای تکمیل برنامه‌های هسته‌ای خود به غرب سفر کرده‌اند، مورد تعقیب قرار داده‌اند.

«توماس دونیلون» ‌مشاور امنیت ملی اوباما که بعد از دیدار با هیأتی از مقامات اسرائیلی دفترش را ترک می‌کرد،‌ درباره این جلسات گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ‌کس تاکنون برگزاری چنین جلساتی را با این میزان هماهنگی در بین سرویس‌های اطلاعاتی و نظامی آن هم در این سطح بالای تصمیم‌گیری، در دولت‌های قبل دیده باشد». اما در هر صورت پایکوبی و خوشحالی عجیبی راجع به این هماهنگی وجود داشت. 

سازمان منافقین «پادو»ی سرویس‌های جاسوسی

علاوه بر نقش مستقیم آمریکا در این ترور، باید به نقش سازمان تروریست منافقین در انجام اینگونه عملیات‌های تروریستی اشاره کرد. البته سازمان منافقین بیشتر نقش «پادو»ی سرویس‌های جاسوسی را ایفا می‌کند و زمانی که دولت‌ها به دلیل عواقب بین‌المللی نمی‌خواهند به صورت مستقیم به مسأله‌ای اشاره کنند، از پوشش این سازمان استفاده می‌کنند. 

گفتنی است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر و در ماه آگوست سال جاری از این سایت ادعایی بازدید به عمل آورده بود.در ماجرای ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده، سازمان منافقین با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط موساد در یک کنفرانس خبری از نقش شهید فخری‌زاده در برنامه هسته‌ای ایران به صورت رسمی پرده برداشت و وی را به صورت غیررسمی به عنوان سوژه ترور مطرح کرد. تقریبا یک ماه قبل بود که منافقین ساکن آلبانی در یک کنفرانس خبری مدعی شدند یک سایت هسته‌ای جدید در سرخه حصار کشف کرده‌اند. منافقین این سایت تازه کشف شده را محلی برای انجام پروژه‌های مخفیانه ایران در زمینه هسته‌ای نامیدند و از شهید محسن فخری‌زاده به عنوان کلیدی‌ترین فرد این تأسیسات نامبرده و تلاش کردند توضیحاتی درباره شخصیت پنهان این دانشمند شهید ارائه کنند.

علاوه بر این سازمان‌های جاسوسی از سازمان منافقین برای جمع‌آوری اطلاعات اولیه و انجام اقدامات پرخطری که ممکن است هویت و جان افراد رسمی این سازمان‌ها را به خطر بیندازد استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول