اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

واکنش مداحان و منبری‌ها به ترور شهید فخری‌زاده

عصر روز گذشته ۷ آذرماه، محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته کشور توسط دشمنان و گروه‌های تروریستی به شهادت رسید. مداحان، منبری‌ها، هیأت‌های مذهبی و مجامع مداحی کشور در پیام‌هایی این اقدام را محکوم کردند.

واکنش مداحان و منبری‌ها به ترور شهید فخری‌زاده

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، عصر روز گذشته ۷  آذرماه، محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای کشور و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع توسط دشمنان و گروه‌های تروریستی به شهادت رسید. مداحان، منبری‌ها، هیأت‌های مذهبی و مجامع مداحی کشور در پیام‌هایی با تسلیت این شهادت، این اقدام را محکوم کردند.

بالاخره جمعه‌‌ای زمینه‌سازان ترور رسوا می‌شوند

حجت‌الاسلام پناهیان در توئیتی نوشت: «اخیرا زمینه‌سازان ظهور جمعه‌ها به شهادت می‌رسند و زمینه‌سازان ترور همچنان دم از مذاکرده می‌زنند. بلاخره یک جمعه‌ای خواهد آمد که زمینه‌سازان ترور رسوا شوند.»

واکنش مطیعی به ترور دانشمند کشورمان

میثم مطیعی مداح اهل بیت (ع) نیز در توئیتی با بازنشر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترور دانشمندان به نوعی دانشجویان را خطاب قرار داد. او نوشت: «حالا در همین قضیه‌ این ترورها، من عقیده‌ام این است که بچه‌های تشکل‌های دانشجوئی در این قضیه کوتاه آمدند؛ یعنی کم‌عملی نشان دادند. باید این قضیه را بزرگ می‌کردید. البته نه اینکه بزرگ کنید - چون خودش بزرگ است - همان جور که هست، منعکس می‌کردید. ما حتّی ندیدیم تشکل‌های ما پوستر این شهدا را هم چاپ کنند، منتشر کنند، پخش کنند، یادمان اینها را نگه دارند. نه، این موضوع اصلاً نباید فراموش شود؛ این کار کوچکی نیست./ بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان/ ۱۹ مرداد ۱۳۹۰»

او همچنین در توئیت دیگری به زبان عربی نوشت: «ترقبوا الرد ... فساعة الصفر للانتقام لذماء الشهید محسن فخری‌زاده قریبة/ منتظر باش! ساعت صفر انتقام در پیش است»

مهدی رسولی: ترور دانشمندمان عره‌ای بر تکبیر فتح‌الفتوح اسلامی در برابر یهود است 

مهدی رسولی و هیأت ثارالله زنجان نیز در پیامی گفتند: «ترور کار بزدلانی است که در میدان نبرد از نعره تکبیرهای ما می‌ترسند و می‌لرزند، ترور کار ترسوهایی که برای خود قدرت پوشالی می‌سازند و ترور سهم کسانی است که ایستاده می‌میرند و تن به موت در بستر آمال و آسایش نمی‌دهند بلکه همیشه برای تحول در تاریخ حرکت کننده و حرکت دهنده‌ هستند، ترور دانشمند شهید محسن فخرزاده نعره‌ای بر تکبیر فتح‌الفتوح اسلامی در برابر یهود صهیونیسم و شیطان بزرگ است. شهادت «سلیمانیِ هسته‌ای ایران» و «پدر صنعت هسته‌ای» دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای مجید شهریاری آیه و نشانه‌ای از تحول در سرنوشت تاریخ است که بدون این انسان‌های بزرگ سرنوشت تاریخ مختوم می‌ماند.

پیام خانه مداحان اهل بیت (ع)

خانه مداحان اهل بیت (ع) نیز درپیامی این ترور را مجکوم کرد و نوشت: «‏ترور واژه‌ای ناجوانمردانه و محکوم/ روز جمعه باید تبریک و تسلیت گفت به پیشگاه امام زمان (عج) و رهبر عزیزمان

 جرعه‌ای از جام پر شهد و شیرین شهادت این بار نصیب مردی از ملک سلیمانی‌ها گردید تا  دنیا بداند ما ملت امام حسینیم و ما از مرگ نمی‌هراسیم. بار دیگر نامی در دفتر شهدا ثبت شد بنام دکتر محسن فخری زاده جرم‌اش این بود خود کفایی این سرزمین را می‌خواستند و روز شب برای سربلندی وعزت ایران اسلامی تلاش می‌کردند. دانشمند ارزشمند کشور عزیزمان میهمان سفره کریمانه سالار شهیدان  شدند. شهادت به ایشان تبریک و به دوستان تسلیت»

واکنش صریح حامد کاشانی به ترور

حجت‌الاسلام حامد کاشانی در این خصوص دو توئیت منتشر کرد. او ابتدا نوشت: «وقتی انتقام سخت نگیری، از شما به سختی بازخواهی می‌کنند و داغ دیگری روی جگرت می‌گذارند. ننگ بر زبونی و نفرین بردنیا خواهی»

سپس در توئیت دیگری نوشت: «چه سعادتی بالاتر از این که موهایت را با مجاهدت در راه خدا سپید کنی و پس از عمری خدمت به امام زمان ارواحنا فداه، محاسنت را با خونت خضاب نمایی.
امروز خیلی به شهید فخری‌زاده غبطه خوردم.خداوند او را با امیرالمومنین سلام الله علیه محشور فرماید.
و از طرفی متاسفم که در انتقام سخت تعلل کردیم و امروز باز جگرمان سوخت. دشمنمان گستاخ‌تر شد.
شهدا وظیفه خود را درست انجام داده‌اند.خدا کند ما هم به وظیفه خود درست عمل کنیم»

 علی‌اکبر رائفی پور: فخری‌زاده واکسن کرونا را تا محرله تست انسانی پیش برده بود

همزمانی ترور سردار محسن فخری‌زاده با سالگرد ترور شهید شهریاری و‌ نیز معاوضه ایرانیان زندانی در تایلند به اتهام اقدام برای ترور سفیر اسرائیل در این کشور حامل پیام مهمی است در ضمن باید بدانید فخری‌زاده اخیرا واکسن ایرانی کرونا را تا مرحله تست انسانی پیش برده بود.

پیام تسلیت حجت‌الاسلام خسروپناه

حجت‌الاسلام خسروپناه نیز در پیامی اینگونه نوشت: 
«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

آسمانی شدن برادرم و دوست عزیزم دانشمند مجاهد فی سبیل الله شهید حاج محسن فخری‌زاده را به مقام معظم رهبری و خانواده محترمشان و دوستان و همکاران و شاگردانش و مردم شهید پرور ایران تسلیت عرض می‌کنم.

حاج محسن انسانی فکور، عالم، خلیق، صبور، متین، متواضع، پارسا و دارای منش عرفانی بود که عمر شریفش را در جبهه‌های جنگ و فعالیت‌های علمی و هسته‌ای و موشکی و تولید کیت کرونا و واکسن و نوآوری های دیگر و نیز جهاد با نفس گذراند.

وی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه امام حسین علیه‌السلام و جزو پنج ایرانی لیست پانصد نفره قدرتمندترین افراد جهان در نشریه فارن پالیسی و دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح بود که امروز ملکوتی شد. 

شهید فخری زاده که با نام آقای محسنی معروف بود، پدر برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی شناخته می‌شد. 
موساد بارها پس از شناسایی وی از طریق سازمان‌های بین‌المللی، نقشه ترور او را کشیده و ناکام مانده بود و با دستیابی به امور هسته‌ای ایران، موقعیت فکری و مدیریتی حاج محسن برای صهیونیست‌ها آشکارتر شد و در نهایت امروز او را به شهادت رساندند.

این مسکین، سال‌ها توفیق همنشینی با این شهید بزرگوار را داشت و مباحثه‌هایی درباره فلسفه فیزیک در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برگزار گردید. وی با تبیین مباحث فلسفه فیزیک از دیدگاه متفکران غربی و اسلامی و وجوه اشتراک و افتراق ماده فلسفی و ماده فیزیکی روشنگری می‌کرد.

حاج محسن عزیز دانشمند نظریه پرداز و معتقد بود: فیزیک معاصر در حد مرزی علم حرکت می‌کند و آزمایش نشان می‌دهد که گاهی ذره با اثرش هست و گاهی ذره نیست ولی اثرش هست و لذا باید از فیزیک ذرات و ارتباط ذره با ذره به فیزیک امواج شیفت داد. ذرات می توانند از طریق امواج تبادل اطلاعات کنند.

شهید حاج محسن در کنار برجستگی انکارناپذیر در حوزه‌های دانش فیزیک و مهندسی هسته‌ای و فناوری‌های دفاعی و مدیریت کارآمد و مجاهدانه در عرصه‌ی اجرایی، از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی برخوردار بودند و به حکمت متعالیه هم از ابعاد عقلانی و هم از ابعاد عرفانی عشق و ایمان داشتند.

شهادت این جهادگر عرصه علم و فناوری برای ما ضایعه ای جبران ناپذیر و برای خودش تعالی ملکوتی به شمار می آید.
دردمندانه میگویم چرا موساد در این سالها توانست تک تک مجاهدان علمی کشور را ترور کنند و سپس متولیان به عرض تسلیت بسنده کنند.

هنوز داغ شهادت حاج قاسم در دلمان هست که خبر شهادت حاج محسن را شنیدیم. 
امیدوارم هر چه زودتر انتقام سختی در قبال شهادت این شهید بزرگوار گرفته شود.

حاج محسن شهادتت مبارک و رضوان و‌ جنت الهی و ضیافت علوی نصیبتان باد. طوبی له و حسن مآب
حاج محسن عزیزم سلام جاماندگان شهادت را به حاج قاسم برسان.»

واکنش حسین طاهری به ترور شهید فخری زاده

حسین طاهری مداح اهل بیت (ع) نیز با انتشار توئیتی نوشت: «دقیقاً در تاریخ شهادت شهید شهریاری، شهید فخری‌زاده را به شهادت رساندند که تنها دلیل این تقارن، نشان دهنده وحشت دشمن از تفکر و قدرت مشترک این دو شهید انقلاب است.
حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.

به نظر من هنوز دشمن یا نتوانسته حقیقت این کلام را بفهمد یا خودش را به خواب زده

کلیپ امیر عباسی برای ترور

امیر عباسی مداح اهل بیت (ع) نیز با انتشار ویدئوی کوتاهی از هم‌خوانی‌اش با گروه سرود احلی‌من العسل به این اقدام واکنش نشان داد. این کلیپ را اینجا ببینید:

 

حجت‌الاسلام ارزانی: شهید فخری‌زاده، شهیدی که ایران قوی در سایه بزرگانی چون او محقق شد

حجت‌الاسلام ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن محکوم کردن ترور شهید «محسن فخری‌زاده» اظهار کرد: شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران، در عرصه‌های مختلفی شهید تقدیم این نظام مقدس کرده است، از زمان هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان دلاور جبهه‌های جنگ تا شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم، شهدای ترور؛ بزرگ مردانی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که آوازه رشادت‌هایش جهان را در نوردیده بود و امروز که با فاصله کمتر از یکسال از شهادت وی، دانشمند برجسته «محسن فخری‌زاده» معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) این چنین مظلومانه ترور و به شهادت می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده دانشمندی متعهد و انقلابی بود که عمر خود را صرف خدمت به نظام و انقلاب کرد، افزود: راه او ادامه دارد و هرگز شعله پرفروز خدمت به کشور از دل انسان های وفادار و متعهدی چون او زدوده نمی‌شود، شهادت برای مردانی چون او، کمال انسانی بود.

واکنش صادق آهنگران به خبر ترور در حرم رضوی

صادق آهنگران مداح اهل بیت (ع) نیز که در حرم رضوی مشغول خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه بود و از شبکه قرآن سیما پخش می‌شد و بعد از شنیدن خبر ترور این دانشمند کشورمان، ثواب قرائت دعا را به او تقدیم کرد.

 

هیأت رزمندگان اسلام: خواستار مجازات و انتقام سخت از عوامل ترور شهید فخری‌زاده هستیم

هیأت رزمندگان اسلام در پیامی ترور شهید محسن فخری زاده را توسط گروه‌های تروریستی محکوم کرد و از نیروهای نظامی و امنیتی کشور خواستار انتقام و مجازاتی سخت از عناصر مزدور و جنایتکار و کلیه‌ دست اندرکاران این جنایت ددمنشانه اعم از امران، طراحان و مباشران آن شد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:
ﺑﺴﻢ رب الشهداء و الصدیقین
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
خبر شهادت ناجوانمردانه و مظلومانه دانشمند هسته‌ای و مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، دکتر محسن فخری زاده؛ توسط عمال استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی غمی سخت و جانکاه است.
شهید والا مقام فخری زاده در سال‌های دفاع مقدس جان خویش را بدون هیچ چشم داشتی در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، در طبق اخلاص گذاشت و در دوران پس از آن نیز با بهره‌گیری از نبوغ و استعداد‌های خود در عرصه علمی و پژوهشی بی‌وقفه در حال مجاهدت بود که ثمره این تلاش‌ها رشد و بالندگی ایران اسلامی در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی کشور و نیز تربیت شاگردانی چون استاد شهید مجید شهریاری می‌باشد.
هر چند این ترور وحشیانه اولین خباثت از دشمنان ملت و کشور ایران عزیز و قهرمان مان نیست، لکن چنین اقدامات بزدلانه‌ای، خلل و خدشه‌ای در حرکت کشور به سمت پیشرفت و فتح قله‌های افتخار علم و فناوری، دفاعی و هسته ای وارد نخواهد ساخت و نتیجه آن پرورش دانشمندانی چون شهید فخری‌زاده عزیز در عرصه علم و دانش و مدیریت است و به اذن الهی قله های افتخار را یک به یک فتح خواهند نمود.
هیأت رزمندگان اسلام ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای، جامعه علمی کشور، ملت متدین ایران اسلامی و خصوصا خانواده گرانقدر آن شهید، ضمن محکوم دانستن این اقدام تروریستی، از نیروهای نظامی و امنیتی کشور خواستار انتقام و مجازاتی سخت از عناصر مزدور و جنایتکار و کلیه‌ دست اندرکاران این جنایت ددمنشانه اعم از امران، طراحان و مباشران آن می‌باشد.

پیام رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور

مصطفی خورسندی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور نیز طی پیامی این شهادت را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ(سوره مبارکه آل عمران آیه 169)

بار دیگر و در اقدامی کوردلانه و مذبوحانه دست ایادی استکبار و صهیونیسم بزدل و خونخوار به خون یکی دیگر از دانشمندان عزیز هسته‌ای و حوزه دفاعی و خدمتگزاران به این نظام مقدس به خیال واهی ممانعت از پیشرفت و ترقی فرزندان برومند انقلاب اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری آغشته شد.

این جنایت ددمنشانه و اقدام تروریستی کوردلانه که در هفته بسیج و سالگرد شهادت دانشمند فرزانه شهید شهریاری توسط عناصر خودفروخته تروریستی صورت گرفت بار دیگر ترس و وحشت دشمنان جمهوری اسلامی ایران را از پیشرفت‌های اعجاب‌برانگیز دفاعی کشور به جهانیان ثابت کرد. ملت قهرمان ایران در طول سالیان پر فراز و نشیب گذشته همواره ثابت کرده‌اند، اینگونه اقدامات ناجوانمردانه و تروریستی هیچ‌گاه خللی در اراده پولادین و ایستادگی آنان ایجاد نخواهد کرد و مانند همیشه با صلابت و با عزمی استوار از اهداف و آرمان‌های استکبارستیزانه این انقلاب دفاع و دست از انزجار خود از رژیم‌ آدم‌کش صهیونیستی اسرائیل و امریکای جنایتکار برنخواهند داشت و پاسخ قاطع و کوبنده خود را در زمان مناسب خواهند داد.

کانون مداحان و شاعران آیینی کشور ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه، شهادت دانشمند عزیز هسته ای و حوزه دفاعی کشور و خار چشم منافقین و صهیونیسم، شهید دکتر محسن فخری‌زاده را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، نایب بر حقش مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی)، امت شهیدپرور ایران اسلامی و خانواده معزز این شهید سرافراز تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح بلندش علو درجات و برای خانواده گرامی ایشان صبر و اجر مسألت می‌ نماید.

پیام مرکز رسیدگی به امور مساجد

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران نیز طی پیامی این اقدام ددمنشانه را محکوم کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

پس از سالها مجاهدت و خدمت، دانشمند  فرهیخته و گمنام، جناب آقای دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری های وزارت دفاع به قافله ی شهیدان پیوست.
این سردار سرافراز عرصه ی علم و جهاد، استادی خلاق، پژوهشگری مبتکر و مدیری توانمند بود که از پرچمداران علم نافع به شمار می رفت. این دانشمند مجاهد در دوران خدمت خود، دستاوردهای متعالی هشت سال دفاع مقدس را با تحقیقات، دانش نوین و فناوری روز به هم آمیخت و ماحصل آنرا به عرصه ی خدمت برای ملت بزرگ ایران عرضه کرده بود. شهیدی که همراه یاران همسنگرش، اقتدار ایران عزیز را به تراز مطلوب و بازدارندگی فعال رسانده و آخرین جهاد علمی ایشان تلاش برای کاهش آلام مردم عزیزمان در مقابله با ویروس منحوس کرونا بود.
استکبار جهانی و صهیونیسم خبیث، اکنون بیش از هر زمان دیگر، به نقاط قوت، قدرت علمی و دفاعی ملت بزرگ ایران پی برده اند؛ از این رو هدف اول ترورهای بزدلانه و ناجوانمردانه ی آن ها، دانشمندان و مدیران مبتکر و توانمند عرصه ی علم و فناوری هستند. این بار نیز دانشمندی مخلص و مدیری مقتدر هدف انفجار عقده های مسموم مزدوران آمریکای جهانخوار و صهیونیستهای ددمنش قرار گرفت.
 ائمه معزز جماعات و نمازگزاران و اهالی محترم مساجد، باقلبی آکنده از اندوه، شهادت این سردار دانشمند و مدیر توانا را به محضر حضرت ولیعصر(ارواحنا فداه)، رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران، شاگردان، همکاران و همسنگران داغدار و بویژه به خانواده مکرم و وابستگان آن شهید عزیز، تبریک و تسلیت میگویم.
بدون تردید مسیر نورانی این شهید والامقام توسط همسنگران ایشان با قوت و اقتدار ادامه خواهد یافت و انتقام سخت و کوبنده برای آمران، طراحان و عاملان این واقعه ی دردناک، همانگونه که بحق مورد انتظار مردم داغدیده است، رقم خواهد خورد. ان شاءالله. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون. 

هیأت‌های مذهبی همچون هیأت عبدالله‌بن الحسن (ع)،‌ هیأت متحده تهران،‌ هیأت ریحانةالحسین(س)،‌ هیأت محبان‌الزهرا (س)، هیأت انصارالحجه مشهد، هیأت مکتب‌الرضا (ع) نیز با انشار پست‌هایی این شهادت را تسلیت گفتند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول